رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: ۱۵۰ نفر از دانش آموزانی که تحت پوشش کمیته قرار داشتند موفق به کسب رتبه های زیر هزار در کنکور سراسری سال جاری شدند.

سید پرویز فتاح، ضمن دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی، زلزله تلخی که در آبان سال گذشته کرمانشاه را لرزاند و خسارت های زیادی به بار آورد را خاطرنشان کرد و اظهار نمود: به واسطه این زلزله چیزی حدود به ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان تخریب شد که در بازه ای ۹ ماهه موفق به بازسازی این واحد ها بدون اخذ هزینه شدیم. به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر تمام مددجویانی که با تخریب خانه هایشان مواجه شده بودند در حال زندگی در مساکن بازسازی شده هستند و مشکلی در این مسیر وجود ندارد.

وی تعداد واحد های مسکونی اختصاص داده شده به کمیته امداد در کل کشور را ۵۰ هزار مسکن عنوان کرد و تصریح نمود: در حال حاضر فرآیند ساخت این واحد ها را آغاز کرده ایم و تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا ۲۰ هزار واحد را تا انتهای سال جاری تکمیل نموده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم. فتاح این طور صحبت هایش را ادامه داد: پرداخت مستمری مددجویان از حقوق کارمندان برای ما ارجح تر است به همین خاطر در ابتدای هر سال نخست مستمری ها را واریز می کنیم و در نهایت حقوق کارمندان را پرداخت می نماییم. وی در ادامه درباره منابع تأمین مالی مستمری مددجویان و حقوق کارمندان کمیته صحبت کرد و اظهار داشت: این دو از منابع مختلفی تأمین می گردند. ایشان در ادامه از توم موجود در سطح کشور خبر دادند و تصریح نمودند: کنترل این تورم می تواند جمعیت ورودی به کمیته امداد را کنترل کند و از شمار آن بکاهد. ایشان در ادامه صحبت هایشان از اقداماتی که در راستای اشتغال زایی مددجویان صورت گرفته صحبت کردند و اظهار داشتند: سال گذشته موفق به اشتغال زایی برای بسیاری از خانواده ها شدیم که به واسطه آن خانواده ها توانستند خودکفا شده و به اقدامات ارزشمندی دست بزنند. این مقام مسئول ادامه داد: با این حال تعداد افرادی که در سال جاری به کمیته امداد ملحق شده اند به ۶۲۰ هزار خانوار می رسد.

  • منبع خبر : تی نیوز