مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، از در نظر گرفتن تسهیلات ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی خبر داد و اذعان نمود: سود این تسهیلات به ۹ درصد می رسد. این مقام مسئول، اظهار داشت: تسهیلات مسکن یکم نیز به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان در اختیار واجدین شرایط که پولشان را سپرده گذاری کرده اند، بر اساس ظرفیت های آئین نامه اجرایی بازآفرینی شهری قرار خواهد گرفت.

محمد مهدی بلوردی، ضمن حضور در جلسه هم اندیشی اعضای اتاق بازرگانی استان کرمان و انجمن صنفی انبوه سازان و پیمانکاران کرمان، خطاب به شکرچی زاده (معاون راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی)، اذعان نمود: در راستای ساخت آزادراه سیرجان، بندرعباس و شهر باباک انار، به مشارکت ها و همکاری های همه جانبه پیمانکاران این استان و انجمن صنفی انبوه سازان و پیمانکاران نیازمندیم.

وی ضمن اشاره به این که برای اجرای این پروژه اعتباری در بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده گفت: اجرای این پروژه را به عنوان یکی از اولویت هایمان در نظر گرفته ایم و اجرای آن را پیش خواهیم گرفت لذا تلاش و مساعدت دیگر دستگاه ها را نیز خواستاریم.

وی در ادامه از قانون حمایت از بازسازی بافت های ناکارآمد و فرسوده سخن به میان آورد و اذعان نمود: با اتکا به این موقعیت می توان گام های ارزشمندی در خصوص بازسازی و احیای بافت های ناکارآمد برداشت و به اقدامات مفیدی دست زد. وی به عنوان تسهیلات اعطایی برای نیل به این هدف به وام ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان اشاره کرد که با نرخ سود ۹ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و تسهیلات صندوق پس انداز یکم که به متقاضیان واجدین شرایط ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود را نام برد.

بلوردی ضمن اشاره به این که ساختمان سازی در کشور و کرمان با مشکلاتی دست به گریبان است اذعان نمود: برخی مصالح ساختمانی از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند ضمن این که قیمت هایی که برای حامل های انرژی تعریف می شود معقول و واقعی نیستند که همین عوامل کار را کمی دشوار ساخته اند.

ایشان از برگزاری هشتمین کنفرانس ملی سازه و زلزله در دانشگاه بین المللی شهید باهنر کرمان خبر دادند و تصریح کردند: بلایای طبیعی در کرمان به واسطه تنوع آب و هوایی و گستردگی این منطقه زیاد است و نیاز است خانه ها با دقت بالایی مورد بازسازی و مقاوم سازی قرار بگیرند با این هدف که در برابر عوامل و بلایای طبیعی ایمن گردند.

  • منبع خبر : تی نیوز