بانک قرض الحسنه مهر حمایت خود را از کالا های ایرانی رسما اعلام کرد با این تفاسیر، فروشندگان و تولید کنندگانی که در راستای فروش و تولید انواع کالای ایرانی مشغول به فعالیت هستند می توانند با عقد تفاهم نامه ای با این بانک فعالیت خود را رونق ببخشند. بر اساس این تفاهم نامه، بانک قرض الحسنه مهر تسهیلاتی را برای خریداران کالا های ایرانی در نظر خواهد گرفت تا بدون دغدغه بتوانند این کالا ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر، ضمن اشاره به این که سال جاری به عنوان سال حمایت از کالا های ایرانی لقب گرفته است تصریح کرد: حمایت از کالا های داخلی چرخه تولید را در داخل کشور رونق می بخشد و بهبود اقتصاد و وضعیت اقتصادی را رقم می زند از این رو بانک قرض الحسنه مهر به منظور افزایش قدرت خرید متقاضیان طرحی را در نظر گرفته است تا به واسطه آن، تسهیلات قرض الحسنه در اختیار خریداران کالای ایرانی قرار گیرد.

وی به عنوان نخستین قراردادی که با این هدف منعقد شده، به تفاهمنامه مشارکت با شرکت سهامی فرش ایران و شورای عالی مناطق آزاد اشاره کرد و اذعان نمود: این مهم با هدف افزایش قدرت خرید متقاضیان صورت گرفته با این امید که متقاضیان بتوانند به واسطه دریافت کارت های بانکی خاص و تسهیلات بانک قرض الحسنه، در این راستا اقدام کنند و به خرید کالا های ایرانی مبادرت ورزند.

ایشان از قرارداد های منعقد شده مختلف با دستگاه ها و نهاد های گوناگون سخن گفتند و تصریح کردند: این تفاهم نامه ها که با هدف رونق اشتغالزایی و پشتیبانی از کارآفرینی تنظیم شده اند با سازمان هایی همچون بسیج سازندگی، بنیاد برکت، سازمان بهزیستی کمیته امداد، بنیاد مسکن و… منعقد شده اند و اغلب اقشار نیازمند و محروم جامعه را مورد هدف قرار داده اند.

ایشان در ادامه به تفاهم نامه تنظیم شده با بنیاد برکت اشاره کردند و تصریح نمودند: بر اساس این امر، تسهیلاتی به مبلغ ۱٫۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که سود تعریف شده برای آن ۳ و ۴ درصد بوده است و مدت بازپرداختی که برای آن مدون گشته ۴۸ یا ۶۰ ماهه می باشد. به گفته این مقام مسئول به واسطه این قرارداد، در نخستین مرحله مبلغی به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان واگذار می گردد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ضمن اشاره به این که در یک بازه هشت ماهه از فروردین ماه سال جاری تا آبان ماه، اعتبار پرداخت شده از سوی این بانک در قالب تسهیلات قرض الحسنه ۸۳ هزار میلیارد ریال بوده است اذعان نمود، این مبلغ معادل ۷۵۰ هزار فقره تسهیلات بوده که در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

اکبری در ادامه از اقداماتی که بانک در حوزه های اجتماعی ارائه نموده سخن گفت و این طور ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر به واسطه طرح های متفاوت و راهکار های مختلفی که اندیشیده، در حوزه اشتغال زایی گام های مؤثری برداشته و ترویج بانکداری را در بستر قرض الحسنه با جدیت زیادی دنبال کرده است. به گفته این مقام مسئول، ارائه این تسهیلات زمینه اشتغال، ازدواج، درمان، معیشت و حمایت از مددجویان را ساده و شدنی کرده است.

ایشان در پایان به طرح هایی تحت عنوان طرح اندوخته خانواده مهر ایران اشاره کردند و به عنوان نمونه، اندوخته بانوان مهر ایران را نام بردند و سپس افزودند: چنین حمایت هایی از خانم های سرپرست خانوار، رضایت های زیادی را در میان اقشار متوسط به پایین جامعه رقم زده است.

  • منبع خبر : تی نیوز