مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، ضمن اشاره به این که تعداد واحد های دریافت کننده تسهیلات بازسازی در استان ۲۲۰۰ واحد بوده است تصریح کرد: از این تعداد موفق به اتمام فرآیند های مربوط به ۱۲۸۸ واحد شده ایم و مابقی واحد ها در حال مقاوم سازی از نظر سازه ها هستند.

سلطانی نژاد، در آستانه سالگرد زلزله ۵٫۲ ریشتری که کوهبنان را لرزاند به بازدید از این شهرستان پرداخت.

وی ضمن اشاره به این که در ۳۰ آذرماه سال گذشته زلزله ای به اندازه ۵٫۲ ریشتر این شهرستان را لرزاند اذعان نمود: تعداد واحد های روستایی و شهری تخریب شده در اثر این زلزله ۲۰۰ و ۳۰۰ واحد بوده است که از این تعداد تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی ۲۲۰۰ واحد پرداخت شده است. وی ادامه داد: از این رقم کار بازسازی ۱۲۸۸ واحد به پایان رسیده و مابقی به دلیل مشکلاتی که در قسمت سازه ای داشته اند در حال مقاوم سازی می باشند.

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: وام اختصاص داده شده به بازپرداخت واحد های روستایی ۴۵ میلیون تومان بوده است ضمن این که ۱۲ میلیون تومان نیز به عنوان تسهیلات بلاعوض در اختیار این واحد ها قرار گرفته است. در این میان به واحد های خسارت دیده شهری ۶۰ میلیون تومان وام اعطا شده و ۱۳ میلیون تومان هم به عنوان کمک بلاعوض در اختیار صاحبان خانه های تخریب شده قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، هزینه های مربوط به آواربرداری، نظارت نظام مهندسی، تهیه نقشه های ساختمانی و صدور پروانه های ساخت را رایگان اعلام کرد و عنوان نمود: این اقدامات تا ۸۰ متر مربع به صورت رایگان انجام می شود. به گفته این مقام مسئول به واجدین شرایط ۱۰۰ کیسه سیمان رایگان هم تعلق خواهد گرفت.

ایشان جزئیات تسهیلات پرداخت شده به ساکنان مناطق زلزله زده را جزئی تر تشریح نمودند و این طور گفتند: ۱۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار مردم قرار گرفته است ضمن این که ۲۷۹ میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات بلاعوض به آن ها واگذار شده است. ایشان در پایان از حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مردم این منطقه خبر دادند و اظهار داشتند: تا زمانی که کار بازسازی به پایان برسد در کنار مردم خواهیم بود.

  • منبع خبر : تی نیوز