هوشنگ عشایری، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، ضمن اشاره به این که تعداد واحد های مسکونی احداث شده در بافت های فرسوده به ۳٫۵ میلیون واحد می رسد اذعان نمود: این واحد ها را می بایست مورد بازسازی قرار داد و در راستای بهسازی آن ها گام برداشت.

این مقام مسئول ضمن حضور در نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف شهرستان دشتی، از فعالیت های ارزشمندی که توسط فرماندار، شورای شهر و شهرداری خورموج در راستای بازسازی واحد های موجود در بافت های ناکارآمد صورت گرفته تشکر کرد و اذعان نمود: یکی از مهم ترین فعالیت هایی که در خورموج به چشم می خورد وجود تمام عناصر اصلی محلی و دولتی در بافت های فرسوده است که این امر در دیگر شهرستان ها به ندرت مشاهده می شود.

ایشان با تأکید بر این که تمام تلاششان را به کار خواهند گرفت تا فضا های عمومی را در بافت های فرسوده شهری ارتقا دهند گفت: با جدیت این موضوع را در پیش خواهیم گرفت و هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: دولت نیز در این راستا اقداماتی ارائه نموده که از جمله آن ها می توان به پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد اشاره کرد که توأمان با صدور جواز ساخت، به بانک ها معرفی خواهند شد و در صف متقاضیان وام قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول در ادامه از ضرورت استفاده از فناوری های نوین در امر ساخت و ساز سخن به میان آورد و تصریح کرد: چنانچه سازنده ای از این فناوری ها در احداث مسکن استفاده کند آن گاه از تسهیلات ۱۱۰ میلیون تومانی بهره مند خواهد شد این درحالی است که به واسطه استفاده از مصالح عادی تنها موفق به دریافت ۹۰ میلیون تومان وام خواهد گردید.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، ضمن اشاره به این که تعداد واحد های موجود در بافت های فرسوده به ۳٫۵ میلیون واحد می رسد اذعان نمود: لازم است مردم را تشویق کنیم تا به مشارکت در بازسازی واحد هایشان بپردازند و از این امر استقبال کنند.

  • منبع خبر : مهر نیوز