نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که سهم شهرستان های لرستان از اعتبارات تخصیص داده شده به نوسازی بافت ها اندک است، از این مسئله انتقاد کرد.

مجید کیانپور به عنوان نماینده مردم شریف درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، از وعده هایی که نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در خلال سفری که در مرداد ماه به استان لرستان مطرح کرده بود سخن گفت و تصریح کرد: نهاوندیان در این سفر از طرح بازآفرینی سخن به میان آورد و ضمن تأکید بر این که بسیاری از محله های فرسوده و ناکارآمد بایستی مورد بازبینی و بهسازی قرار بگیرند وعده داد ۴ هزار واحد فرسوده در لرستان مورد بازسازی و مقاوم سازی قرار خواهند گرفت.

کیانپور این طور صحبت هایش را ادامه داد: مدت هاست از سفر این مقام مسئول می گذرد اما کماکان هیچ کدام از وعده های ایشان محقق نشده است، این درحالی است که معاون استاندار لرستان، اذعان نموده در قالب طرح امید، سهمیه ای برای نوسازی ۲ هزار و ۳۱۶ واحد مسکونی در بروجرد و خرم آباد محقق خواهد شد.

ایشان این طور ادامه دادند: سؤالی که مطرح می شود این است که وعده های معاون اقتصادی رئیس جمهور چه می شود و چرا سهم لرستان از ۴ هزار به ۲۳۱۶ واحد تقلیل یافته است؟ وی افزود این سهمیه برای دو شهرستان بروجرد و خرم آباد در نظر گرفته شده است اما آیا لرستان همین دو شهرستان است و دیگر شهر ها سهمیه ای در این خصوص ندارند؟

این مقام مسئول بار دیگر از این که وعده های عنوان شده از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهور عملی نشده است اظهار ناراحتی کرد و افزود: ساخت واحد های مسکونی مهر در تعدادی از شهرستان های این استان نیز نیمه تمامند. وی این طور ادامه داد: در ازنا، خرم آّباد و الیگودرز، بعد از گذشت ۶ سال از پروژه مسکن مهر کماکان خانه هایی وجود دارند که نیمه کاره رها شده اند. وی افزود: اگر چنین واحد هایی فاقد متقاضی هستند بهتر است آن ها را در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار دهید تا بتوانند این واحد ها را به نیازمندان واگذار کنند.

وی با اشاره به این که برخی از ساخت مسکن امید سخن می گویند گفت: پیش از آن که وعده های جدیدی را مطرح کنید و از ساخت مسکن امید بگویید لطفا تکلیف واحد های مسکونی مهر را مشخص کنید و پاسخگو واحد های باقی مانده و تکمیل نشده باشید. ایشان گفتند: امیدواریم اگر پروژه مسکن امید را استارت زدید حواستان باشد نتیجه نهایی همچون مسکن مهر نشود که پس از ۶ سال کماکان شماری از واحد ها بلاتکلیف بر زمین مانده اند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز