وكيل ملک، فرشته نگهبان شما در امور ملكی

وكيل ملك، وكيلي است كه به كليه امورات ملك آشنا بوده و بتواند از حقوق موكل خود در زمينه ملك دفاع كند. وكيل ملك بايد به كليه حقوق ملك‌ آشنا باشد، و در ضمن به كليه دعاوي ملكي مانند، الزام به تنظيم سند رسمي،  الزام به ايفاي تعهدات قراردادي و قانوني، الزام به اخذ پايان كار، الزام به اخذ صورت‌مجلس تفكيكي ملك، خلع يد، تقسيم و افراز املاك مشاع، و دعاوي كيفري مانند انتقال يا فروش مال غير، كلاهبرداري، جعل سند، تصرف عدواني، و ممانعت از حق همگي موضوعاتي هستند كه در زمينه ملك مطرح بوده و وكيل ملك بايد بدان‌ها رسيدگي كند.

معانی و مفاهيم ملک مشاع و ملک مفروز

املاك مشاع املاكي هستند كه چند نفر به طور مشترك از آن استفاده كرده و از منافع حاصل از فروش محصول كسب درآمد مي‌كنند.

در ملك مفروز، مالكين قسمت‌هايي از زمين را مشخص كرده و از آن استفاده مي‌كنند. وكيل ملك بايد با آگاهي به نوع ملك بتواند در صورت بروز اختلاف، اختلافات مالكين را برطرف كرده و بين آن‌ها صلح و دوستي برقرار كند.

البته با كمي دقت مي‌توانيد مشاهده كنيد كه املاك مفروز نقطه مقابل املاك مشاع بوده و در اين نوع املاك سهم هركدام از مالكين مشخص است.

وكيل ملك

وظيفه وكيل ملک در قبال خريدار و فروشنده

همانطور كه مي‌دانيد زمين‌ها و املاك حقوقي دارند كه وكيل ملك نسبت به آن‌ها آگاه است. مجرب‌ترين وكيل ملك مي‌تواند اختلافات بين خريدار و فروشنده كه گاهي اوقات سازمان دولتي است را برطرف كند. البته گاهي اوقات زمين‍‌هاي اوقافي نيز مورد اختلاف واقع مي‌شود.

رفع توقيف املاك نيز از ديگر وظايف وكيل ملك به شمار مي‌رود. املاكي كه توقيف مي‌شوند ديگر قابليت استفاده مجدد را ندارند تا زماني كه دوباره از آن‌ها رفع توقيف شود.

امتياز وكيل ملک نسبت به موكل

شما با وكيل ملك خواهيد توانست كه بدون هيچ دردسري معاملات خود را منعقد كنيد. وكيل مي‌تواند حتي در شرايط پيش‌فروش ساختمان و ملك به شما كمك كند تا بتوانيد معاملات را به راحتي و بدون هيچ دردسري با خريدار منعقد كنيد تا در نهايت به سود خود دست يابيد.

زمانيكه امورات خود را به يك وكيل مجرب و متخصص مي‌سپاريد، ديگر خيال شما بابت خيلي از امورات راحت و آسوده است.

بهتر است كه وكيل شما هميشه و دائمي باشد، در اين صورت همواره مي‌توانيد به هنگام بروز مشكلات به سراغ او برويد و او نيز با تكيه و تجارب خود شما را راهنمايي كرده و در نهايت با مشاوره با چند وكيل ديگر، مشكل ملكي شما را به بهترين نحو ممكن برطرف كند.

گاهي اوقات دعاوی ملكی به قدري پيچيده مي‌شود كه تنها وكيل ملك مي‌تواند گره كور ايجاد شده را برطرف كند. وكيل شما مي‌تواند به هنگام عقد قراردادهاي ملكي هم حضور داشته باشد تا در نهايت از بروز كلاهبرداري‌هاي معاملاتي هم جلوگيري كند.

هميشه سعي كنيد كه با مجرب وكيل ملك كار كنيد، اگرچه حقوق و مزاياي خيلي زيادي را طلب كند ولي مي‌تواند خيال شما از بابت خيلي از مسائل ناشناخته حقوقي و كيفري آسوده كند.

بهره‌مندی از وكيل ملک موقع بحران معاملاتی املاک 

مواردي پيش مي‌آيد كه شما در انتخاب بهترين تصميم سردرگم مي شويد، در همين زمان هاست كه وكيل شما مي‌تواند به شما كمك كرده و مشكل حقوقي شما را برطرف كند و در نهايت موجب آسودگي خيال شما شود.

اهميت وكيل براي شما زماني مشخص خواهد شد كه سعي كرده باشيد تا به تنهايي امور حقوقي خود را به پيش ببريد. با مجرب‌ترين وكيل ملك مي‌توانيد همه امورات حقوقي ملكي خود را در سريع زمان ممكن به انجام برسانيد.

وكيل ملك شما مي‌تواند سريع‌ترين و بي ‌دردسرترين راه حل را براي مشكلات حقوقي شما ارائه كند. شما در پناه اين نوع وكيل مي‌توانيد بسياري از مشكلات حقوقي خود را پشت سر بگذاريد.

مشخص كردن حدود در زمين‌هاي مشاعي كار وكيل است و او مي‌تواند در اين چنين مواقعي مالكان را راضي نگه دارد.

ساير وظايف وكيل ملک

برآورد كردن خسارت وارده به اموال موجود در ملك كار ديگري است كه وكيل انجام مي‌دهد. وكيل بايد بتواند خسارت را برآورد كرده و آن را از فردي كه خسارت را وارد كرده اخذ كند.

وكلاي ملكي بايد هميشه اطلاعات و آگاهي‌هاي خود را راجع به ملك افزايش دهند تا بتوانند مطابق پيشرفت‌هاي روز جوابگوي موكلين خود باشند.

وكيل ملك

بروز بودن وكيل ملک با پيشرفت‌های ساير علوم و فنون

علم حقوق نيز مانند ساير علوم در حال پيشرفت است و دعاوي گذشته امروزه به دليل افزايش آگاهي و معلومات مردم مطرح نمي‌شوند، به همين دليل ضرورت دارد كه وكيل براساس پيشرفت‌هاي روز به پيش برود و امورات موكلين خود را به انجام برساند.

وكلای ملكی البته بايد در اين راستا معلومات خود را در زمينه املاك هم گسترش بدهند بخاطر اين كه قوانين املاك بخاطر راحتي مردم هر سال تغيير مي كند.

مطالعه قوانين بروز شده ملك به وكيل كمك خواهد كرد تا بتواند هميشه براساس آخرين تغييرات در مورد قوانين ملكي از موكلان خود در دادگاه‌ها دفاع كند و در نهايت رضايت طرفين را برآورده كند.