محمد اسلامی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی نقش این وزارت را تسهیل سازی فرآیند ساخت مسکن اعلام کرد و اذعان نمود: در نظر داریم برای نیل به این هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را رقم بزنیم که از این تعداد ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در شهر های جدید بر عهده سازندگان و توسعه گران خواهد بود.

وی ضمن اشاره به این که در برنامه توسعه ششم هم بر ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه تأکید شده است عنوان کرد: بر اساس این برنامه در نظر داریم سالانه در مناطق شهری و روستایی چیزی حدود به ۹۰۰ هزار مسکن احداث کنیم و آن ها را در اختیار خانه اولی ها و دیگر واجدین شرایط قرار دهیم.

ایشان از برنامه ای که در اختیار رئیس جمهور در هفته گذشته قرار گرفت سخن گفتند و تصریح کردند: اولین برنامه ای که در دستور کار قرار گرفته است تکمیل ۵۰۰ مسکن مهری می باشد که و نیمه کاره رها شده اند. ساخت ۴۰۰ هزار مسکن با مشارکت و همکاری توسعه گران از دیگر برنامه های این وزارت است.

ایشان نقش وزارت راه و شهرسازی را در طرح های ساخت مسکن، تسهیل گری عنوان کردند و تشریح نمودند: عرضه زمین از دیگر وظایف این وزارت در برخی نقاط می باشد. ایشان در ادامه این طور گفتند: این برنامه ها را در یک بازه دو ساله اجرایی خواهیم کرد. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهم ترین نکته ای که در صدر اولویت هایمان قرار دارد، تسهیل ساخت واحد های مسکونی برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه است در واقع ما به دنبال این هستیم که واحد های مسکونی را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست متقاضیان برسانیم. به گفته اسلامی این اتفاق می تواند این اطمینان را در دل مردم ایجاد کند که با برنامه ای پیوسته و ادامه دار طرفند.

اسلامی این طور ادامه داد: به واسطه این امر تعادل میان عرضه و تقاضا رقم خواهد خورد ضمن این که ارائه طرح هایی همچون طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز نشان دهنده تلاش های مضاعف برای جلوگیری از رکود در بازار مسکن است که سبب می شود خانه های خالی در اختیار مردم قرار بگیرند.

ایشان ادامه دادند: در این طرح همچون تمام طرح های مالیاتی دیگر باید بر اساس اصول و قواعد پیش برود.

  • منبع خبر : مشرق نیوز