استاندار زنجان، ضرورت واگذاری املاک مازاد دولتی را تا پایان سال جاری یادآور شد و تصریح کرد: این املاک باید تا پایان امسال واگذار شوند. این مقام مسئول این طور ادامه داد: برخی اداره ها با کمبود فضا مواجه هستند در حالی که در برخی اداره ها فضا های مازاد به چشم می خورد بنابراین واگذاری املاک مازاد غیرقابل اغماض است.

فتح الله حقیقی پس از شرکت در جلسه بررسی مشکلات پارک علم و فناوری استان زنجان تصریح کرد: بر اساس ضوابط تعریف شده در قانون و تا آن جا که دولت دست شورای برنامه ریزی و استاندار را باز گذاشته است، فعالیت هایی صورت خواهد گرفت و اقداماتی به عمل خواهد آمد.

استاندار زنجان این طور صحبت هایش را ادامه داد: در راستای واگذاری املاک مازاد، مهم ترین اولویتمان رسیدگی به مشکل فضای اداری و تحقیقاتی پارک علم و فناوری استان زنجان و تعیین تکلیف این مسئله خواهد بود.

ایشان در ادامه به اصل برگزاری این جلسه اشاره کردند و تصریح نمودند: این جلسه موازی با شورای برنامه ریزی استان برگزار نشده بلکه هدف اصلی پیگیری مسئله تخصیص ساختمان به پارک علم و فناوری استان و جلوگیری از طولانی شدن زمان رسیدگی به این موضوع است.

وی در ادامه به مسئله اشتغال زایی اشاره کرد و تصریح نمود: افزایش اشتغال زایی نیازمند ارائه راهکار های درست و اتخاذ تصمیمات مناسب است. استاندار زنجان افزود: تقویت پارک علم و فناوری با هزینه پایین میسر خواهد بود و در کوتاه مدت شدنی است از این رو فعالیتمان را با این پارک شروع کرده ایم و آن را در صدر اولویت هایمان قرار داده ایم.

ایشان در ادامه پای جوانان را به میان کشیدند و هدایت بخش های متفاوت کشور را توسط جوانان شدنی دانستند. حقیقی این طور گفت: بسیاری از امور کشور به دست جوانان اجرا می شود و این فعالیت جوانان است که به ساختار کشور ها نظم و سازماندهی می بخشد. این مقام مسئول ادامه داد: هزینه برای جوانان نوعی سرمایه گذاری است و بهترین شیوه ای است که می توان بدان متوسل شد و از آن برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کرد.

وی این طور ادامه داد: مکان هایی که هم محلی برای ورزش جوانان هستند و هم مکانی برای انجام فعالیت های عملی و خلاقانه، بهترین مکانی هستند که می توانند در کانون توجه قرار بگیرند و میزبان فعالیت های جدید شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، ضمن اشاره به این که برخی از مکان ها را می توان واگذار کرد تصریح نمود: اماکنی که امکان واگذار کردن آن ها وجود دارد را باید شناسایی کرده و در اختیار پارک علم و فناوری برای فعالیت پویای جوانان قرار داد.

شهرام طهماسبی ادامه داد: جهاد کشاورزی یکی از سازمان هایی است که فضا های زیادی در اختیار دارد به طوری که در تمام استان ها این سازمان دارای فضا های مازاد و قابل استفاده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، افزود: میان دانشگاه و صنعت و مشکل شغل یک حلقه مفقود وجود دارد که باید آن را دریابیم چرا که سال هاست آن طور که باید میان این دو ارتباط صحیحی ایجاد نمی شود.

داوود مرادخانی تصریح کرد: ایده پردازی یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که از نگاه ها مغفول مانده. ایشان ادامه دادند: آموزش ایده پردازی از ضروریات است و باید آن ها را به علاقمندان یاد داد. مرادخانی افزود: در پارک علم و فناوری، ایده پردازی می تواند نتایج منحصر به فردی خلق کند و اگر افراد بتوانند در رشته های تخصصی خود، ایده هایی خلاقانه مطرح کنند نتیجه ای خارق العاده رقم خواهند زد.

وی عملکرد پارک علم و فناوری را طی ماه های اخیر جزئی تر تشریح نمود و این طور گفت: در ۹ ماه گذشته، چیزی حدود به ۷۰ شرکت دانش بنیان به این پارک ملحق شده و زیر پوشش پارک علم و فناوری قرار گرفته اند. ایشان موضوع کمبود فضا را مطرح کردند و اذعان نمودند: با این حال برای این که بتوانیم دیگر شرکت ها را ملحق کنیم با مشکلاتی چون کمبود فضا طرفیم.

افتتاح پارک علم و فناوری زنجان به اسفند ماه سال ۶ بر می گردد، که برای اجرای برنامه های این پارک در سال جاری اعتباری به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

  • منبع خبر : تی نیوز