مصطفی قلی خسروی به عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران عنوان کرد: در تهران شیب رشد قیمت مسکن در یک بازه معین بیش از دیگر شهرستان ها بود و همین عامل باعث شد بازار مسکن تهران کساد شود. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: امید است با اختصاص تسهیلات مناسب به متقاضیان، قدرت خرید افراد افزایش یابد و رونق به این بازار برگردد.

وی در پاسخ به این سؤال که رکود در بازار مسکن به چه صورت خواهد بود و تا چه زمانی شاهد تداوم رکود خواهیم بود اظهار داشت: نمی توان ادعا کرد بازار مسکن راکد است چرا که لفظ رکود آن زمان استفاده می شود که هیچ معامله ای در زمینه مسکن صورت نگیرد حال آن که شاهد انجام خرید و فروش مسکن در کشور هستیم.

قلی خسروی در ادامه به آمار و ارقام متوسل شد و این طور گفت: بر اساس آن چه برای سال گذشته به ثبت رسیده از ابتدای فروردین تا ۲۷ آذرماه، تعداد معامله های صورت گرفته ۹۸۵ هزار و ۶۶ مورد بوده است حال آن که این رقم در سال جاری به ۹۸۳ هزار و ۶۷۳ مورد تغییر پیدا کرده است. به گفته قلی خسروی مرور این ارقام حاکی از آن است که تعداد قرارداد ها تفاوت های فاحشی را شاهد نبوده اند.

این مقام مسئول صحبت هایش را این طور ادامه داد: تغییرات ناگهانی قیمت مسکن در تهران به گونه ای بوده که این بازار را با کساد همراه ساخته است.

وی ادامه داد: حجم قرارداد های منعقد شده در بازار اجاره کاهش ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

ایشان در ادامه در خصوص حجم معاملات مسکن در تهران توضیحاتی ارائه نمودند و این طور گفتند: حجم قرارداد اجاره در تهران کاهش ۲۰ درصدی را متوجه شده است. کاهش مبایعنامه ها و اجاره نامه ها به گفته قلی خسروی به ترتیب ۲۴ و ۱۶ درصد بوده است.

وی بار دیگر تأکید کرد: در تهران به نسبت شهرستان ها، رشد قیمت ناگهانی اتفاق افتاد و این امر سبب شد شاهد کسادی در این بازار باشیم.

وی ادامه داد: امید است با پرداخت تسهیلات مناسب از سوی دولت مردان، این ریزش معاملات جبران شود و افزایش حجم معاملات در روز های آتی محقق گردد.

  • منبع خبر : تی نیوز