مسعود پزشکیان، جزئیات آخرین جلسه نمایندگان سران سه قوه را تشریح نمود و اذعان داشت: این جلسه با هدف پیگیری مشکلات مؤسسه های مالی و اعتباری بوده است. در جلسه مذکور، وضعیت پرداختی های یکی از تعاونی ها تحت عنوان تعاونی گلیم و گبه زیر ذره بین رفت و پیگیری های لازم صورت گرفت تا مشکلات این تعاونی مورد بررسی قرار بگیرد و برای حل آن تلاش شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به این که در نظر دارند تیمی را تشکیل دهند تا مطالبات تعاونی های باقی مانده مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین را پیگیری نمایند افزود: آن طور که مشخص است مطالبات تعاونی ها به وسیله مسئولان مربوطه با جدیت پیگیری نمی شود از این رو قرار است بررسی این فرآیند را به این تیم بسپاریم. به گفته این مقام مسئول، بر این اساس ۱۰۰ میلیون تومان به سپرده گذاران این تعاونی واریز خواهد شد ضمن این که پرداخت این مبلغ تا پایان دی ماه محقق خواهد گردید.

نیاز است بانک مرکزی با سپرده گذاران هماهنگی های لازم را به عمل آورد تا اموال کاسپین به درستی واگذار شود.

ایشان ضمن اشاره به این که بانک مرکزی تاکنون با آن ها که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان پول در کاسپین سپرده کرده بودند جلسه برگزار نموده تصریح کرد: چنانچه بانک مرکزی بخواهد این هزینه ها را پرداخت نماید نیاز است با سپرده گذاران هماهنگی های لازم را به عمل آورد و سپس در این مسیر گام بردارد و چنانچه سپرده گذاران مایل به دریافت چنین اموالی بودند فرآیند مربوط به آن طبق اولویت بندی ها اجرایی می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، درباره مؤسسه کاسپین توضیحات بیشتری ارائه نمود و افزود: این مؤسسه ۸ تعاونی و مؤسسه را در بر می گیرد. وی ضمن اشاره به این که آن هایی که در مؤسسه فرشتگان و افضل طوس نهایتا ۱ میلیارد تومان سپرده گذاری کرده بودند اموال خود را اخذ کردند افزود: با این حال سپرده های مربوط به ۶ مؤسسه دیگر کماکان اعطا نشده که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده انتظار می رود تا اواخر دی ماه، به هر یک از سپرده گذاران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت گردد.

  • منبع خبر : تی نیوز