رئیس اداره محیط زیست شهر جدید پردیس، ضمن اشاره به این که آب شرب تهران از طریق سد ماملو تأمین می شود اظهار داشت: این درحالی است که فاضلاب تصفیه نشده واحد های مسکونی پردیس در فاز ۱۱ به انتهای روستای باغکمش می ریزد. وی افزود: لازم به توضیح است که محل قرارگیری این روستا دقیقا در پشت سد ماملوست.

عزیز میکائیلی این طور صحبت هایش را ادامه داد: در حال حاضر برای واحد های مسکونی مهر در دو فاز ۷ و ۱۱ تصفیه خانه فاضلاب لحاظ نشده است، که این امر سلامت ساکنان این منطقه را تهدید می کند و یکی از مهم ترین مواردی است که می بایست در مرکز توجه قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به این که فاضلاب های تصفیه نشده دارای پساب های خام و فلز های تصفیه نشده هستند اظهار داشت: متأسفانه به زیرساخت های محیطی توجه لازم به عمل نیامده و همین امر ما را نگران سلامت آب و البته سلامت مردم ساکن آن منطقه ساخته است. این مقام مسئول از نتایج آزمایش هایی که بر روی پساب فاضلاب ها صورت گرفته سخن گفتند و اظهار داشتند: بر اساس آزمایش های انجام شده درون این پساب ها میکروب های شاخص و فلز های سنگین و خطرناکی وجود دارد که نگرانی ما را از سلامت مردم منطقه بیشتر می کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پردیس، از پیگیری هایی که در این راستا صورت گرفته سخن گفتند و اظهار داشتند: شرکت آب و فاضلاب و وزارت نیرو، یک مدول تصفیه آب را دایر کرده اند و از این طریق قسمتی از وظایفشان را عملی نموده اند، لازم به توضیح است که با بکارگیری این مدول، قسمتی از آب فاضلاب برای پالایش راهی تصفیه خانه می شود. این مقام مسئول ضمن اشاره به این که نیاز به تصفیه خانه دیگری هم احساس می شود اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا اقدامات لازم را به عمل آورده است. وی با تأکید بر این که تصفیه خانه دومی با این هدف در حال احداث است از استاندارد بودن مدول در حال ساخت خبر داد و اذعان نمود: سازمان محیط زیست تمام جوانب و ویژگی های آن را با استاندارد ها تطابق داده است و مُهر تأیید بر آن زده است.

ایشان از این که در ساخت برخی فاز های مسکن مهر همچون فاز ۸، به تشریفات اداری کوچکترین توجهی نمی شود اظهار نارحتی کرد و تصریح نمود: در این فاز برخی اقدامات بدون توجه به نظر دیوان عدالت اداری انجام شده است به همین خاطر دیوان عالی رأی ابطال خود را صادر نموده و سبب شده پای دستگاه قضا به این مسأله باز شود. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: چنانچه این فاز با تغییرات و اصلاحات هندسی همراه گردد آن گاه این تغییرات می بایست به صورت کلان و ملی در این فاز پیاده سازی گردند.

پسماند های پزشکی فاقد متولی هستند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر پردیس، ضمن اشاره به این که بی خطر کردن پسماند های پزشکی بر عهده شبکه بهداشت و سازمان نظام پزشکی است، تصریح نمود: این درحالی است که افرادی که به عنوان متولیان این امر شناخته شده اند به وظایف خود اهمیت نمی دهند و وظایفشان را آن طور که مشخص شده اجرا نمی کنند.

ایشان ضمن اشاره به این که پسماند های پزشکی خطرناک هستند و می توانند اثرات سوء داشته باشند تصریح کرد: متأسفانه دیده می شود که این پسماند ها را درون سطل های زباله شهری می ریزنند.

وی بار دیگر خطرناک بودن پسماند های پزشکی را یادآور شد و تصریح نمود: عده ای هستند که دست به این زباله ها می زنند و بدون آگاهی در راستای تفکیک پسماند ها اقدام می کنند که امکان ابتلای آن ها به بیماری و سرایت عفونت به دیگر افراد به سادگی وجود دارد. شهرستان پردیس به عنوان یکی از شهر های جدید در شهر تهران جای گرفته است که بر اساس آمار مرتبط با سال ۹۵ دارای ۱۷۰ هزار نفر جمعیت می باشد.

 

  • منبع خبر : تی نیوز