سازمان عمران و بازآفرینی فضا های شهری شهرداری کرج، برای مردم مقیم کوچه های شهیدان مجاهد، شیراز، طاووسی و زمانی، که نتوانسته اند تاکنون در راستای مسئله تملک املاک خود اقدام نمایند، دعوتنامه ای ارسال کرد و حضور آن ها را در این سازمان برای پیگیری مسئله مزبور خواستار شد.

مهدی فیروزبخت، محله اسلام شهر را به عنوان یکی از محله هایی که دارای بافت های فرسوده زیادی است معرفی کرد و اظهار نمود: پس از اجرای عملیات تملک املاک در این محله، بر اساس گزارشات ارائه شده در حال حاضر ۲۰ پرونده برای انجام عملیات ارزیابی، عقد مبایعنامه و تقویم کارشناسی در صف انتظار قرار دارند. وی افزود: به واسطه آزادسازی بالغ بر ۷۰ هکتار از اراضی این منطقه، این قسمت پر است از ریزدانه ها و بافت هایی که فرسوده و کاملا ناکارآمد می باشند. وی ضمن اشاره به این که تملک املاک واحد های منطقه اسلام آباد امری ضروری و حائز اهمیت است اظهار داشت: چنانچه مردم در این راستا همکاری لازم را به عمل نیاورند و با ما مشارکت نداشته باشند آنگاه نمی توان به اجرایی نمودن این طرح دل خوش کرد و نسبت به نتایج آن امیدوار بود. ایشان این طور ادامه دادند: با این حال با توجه به آن چه از مردم این منطقه سراغ داریم و با استناد به روحیه مشارکت پذیری آن ها انتظار می رود هرچه زودتر تکمیل این مهم به مراحل پایانی برسد.

سازمان عمران و بازآفرینی فضا های شهری شهرداری کرج از بودجه مصوب سال جاری سازمان سخن به میان آورد و اظهار داشت: بر اساس این بودجه، کد هزینه تملکات نیز مصوب شده است که انجام هر چه سریع تر امور و فعالیت را ممکن می شود و مانع از موازی کاری ها و اتلاف وقت و سرمایه می گردد. وی رویکرد انجام این پروژه را رویکرد تکریم ارباب رجوع اعلام کرد و تصریح نمود: این سازمان در حال انجام فرآیند های مربوط به تملک املاک ۸۵ ملک فرسوده در اسلام آباد و املاک موجود در رینگ های سی متری به تعداد ۲۸۰ واحد می باشد. فیروزبخت این طور صحبت هایش را ادامه داد: روند کار به این صورت بوده است که تیم کارشناسی واحد معاونت بهسازی نوسازی بافت فرسوده شهری سازمان با مراجعه های حضوری به درب منزل افراد، پاسخ سؤالاتشان را تک به تک داده است و از آن ها دعوت به عمل آورده که به صورت حضوری به سازمان مراجعه داشته باشند. وی با اشاره به این که اطلاع و آگاهی مردم بسیار مهم است اذعان نمود: تمام این اقدامات صورت گرفته اند با این امید که مردم نسبت به شرایط تملکی اطلاعات جامع تری به دست بیاورند و بتوان با انجام به موقع بازسازی این بافت های فرسوده، در مناطق مزبور فضا ها و طرح های گسترده راه اندازی نمود.

  • منبع خبر : تی نیوز