حسام عقبایی به عنوان نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که وام های مسکن نیاز است متناسب با رشد قیمت ها، افزایش را تجربه کنند اذعان نمود: یکی از مهم ترین نگرانی های مردم در حال حاضر مسکن است و این طور پیش بینی می شود که با تکمیل واحد های مسکونی مهر، دغدغه مردم در این زمینه کاهش یابد.

ایشان پس از این که به جهش ۱۰۰ درصدی قیمت در برخی از مناطق تهران اشاره کردند اذعان نمودند: بر اساس گزارشات بانک مرکزی رشد قیمت مسکن در ماه گذشته ۸۳ درصد بوده است این درحالی است که رشد قیمت بر اساس گزارشات میدانی حتی از ۱۰۰ درصد هم فراتر رفته است.

این مقام مسئول بار دیگر یادآور شدند: تکمیل واحد های مسکونی بسیار مهم است و می بایست در این راستا راهکار های مؤثری در دستور کار قرار بگیرد. وی با اشاره به این که رشد قیمت مسکن به گونه ای بوده است که بسیاری از خریداران را به حاشیه شهر ها سوق داده است عنوان کرد: انتظار می رود دولت دست به کار شده و با تکمیل هرچه سریع تر واحد های مسکونی مهر آن ها را وارد بازار نموده و شرایط را برای خریداران تسهیل سازد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در ادامه درباره تسهیلات بانکی صحبت کردند و گفتند: سقف تسهیلات را می بایست متناسب با جهش قیمت مسکن افزایش داد، تنها در این صورت است که می توان به مؤثر بودن این وام ها امیدوار بود. ایشان بار دیگر تأکید کردند: رشد قیمت مسکن سبب شده خریداران توانایی لازم را برای خرید مسکن نداشته باشند. به گفته این مقام مسئول رشد قیمت ها به نحوی بوده که حتی با دریافت تسهیلات هم نمی شود به خانه دار شدن فکر کرد. وی افزود: به واسطه این امر انتظار می رود تجدیدنظر هایی صورت بگیرد و سقف تسهیلات مسکن متناسب با میزان رشد قیمت در بازار مسکن، فزونی یابد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک بار دیگر موضوع افزایش وام مسکن را به میان کشید و تصریح کرد: با کاهش توان خرید متقاضیان، امید است بانک مرکزی و دولت دست به دست داده و با مشارکت های همه جانبه زمینه را برای رشد و افزایش میزان تسهیلات مسکن فراهم سازند. وی تکمیل مسکن های مهر در اسرع وقت را یادآور شد و اذعان نمود: بهتر است واحد های مسکونی مهر پرند، پردیس و هشتگرد در اسرع زمان تکمیل شده و در اختیار متقاضیان و نیازمندان قرار بگیرد. وی این طور ادامه داد: به واسطه کاهش قدرت خرید متقاضیان، رونق این بازار خوابیده است و حجم معاملات به میزان قابل توجهی کاهش را تجربه کرده است.

ایشان از گردش نقدینگی گفتند و اظهار داشتند: بهتر است سرمایه های سرگردان به سمت بازار مسکن سوق یابند تا با رشد تولید مسکن بتوان به متعادل شدن عرضه و تقاضا امیدوار شد.

  • منبع خبر : تی نیوز