برخی درباره وضعیت قیمت مسکن در زمستان سال جاری سؤال می پرسند و از گران شدن قیمت ها نگرانند. پرسشی که این جا مطرح می شود این است که آیا بازار مسکن در زمستان رشد قیمت را تجربه خواهد کرد؟ آیا قیمت مسکن در زمستان امسال مشابه سال گذشته خواهد بود؟

بررسی ها حاکی از آن است که عموما قیمت مسکن در فصل زمستان با رشد همراه است. بر اساس آمار هایی که بانک مرکزی ارائه نموده در دو سال گذشته، قیمت مسکن در زمستان روندی صعودی را دنبال کرده است.

در زمستان سال ۹۵ نیز قیمت مسکن رشد داشته به طوری که میانگین قیمت اعلام شده به عنوان نرخ فروش هر متر واحد مسکونی با رشد ۳ درصدی همراه بوده است.

به بیان دقیق تر در زمستان سال ۹۵، قیمت مسکن با رشد ۳٫۱ درصدی همراه بوده به طوری که از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ابتدای دی به ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان در انتهای اسفند تغییر یافته است.

رشد قیمت مسکن در زمستان سال ۹۶ در مقایسه با زمستان سال ۹۵ بیشتر گزارش شده است به طوری که میزان جهش قیمت مسکن در زمستان سال گذشته ۱۳ درصد بوده است.

در سال گذشته قیمت فروش هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ابتدای دی ماه ۵ میلیون تومان بوده که در اواخر اسفند ماه به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رشد پیدا کرده است.

نوسان قیمت در زمستان به چه صورت خواهد بود؟

در آبان ماه سال جاری نیز قیمت مسکن با رشد همراه بوده به گونه ای که با تجربه رشد ۶٫۴ درصدی در مقایسه با ماه قبلش به متری ۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان رسیده است.

رشد قیمت مسکن در آبان ماه به گونه ای بوده که بسیاری از افراد آن را بی سابقه عنوان کرده اند.

حال باید به تماشا نشست و منتظر بود قیمت مسکن در زمستان سال جاری چه تغییراتی را شاهد خواهد بود و به چه میزان افزایش و یا کاهش خواهد یافت؟

  • منبع خبر : تی نیوز