بر اساس آمار های منتشر شده، میزان رشد قیمت مسکن در ۵ سال اخیر ۱۴۰ درصد بوده است، این درحالی است که خانه های سوپرلاکچری که به آن ها پنت هاوس هم گفته می شود رشدی ۳۷۰ درصدی را تجربه کرده اند که میزان رشد قیمت برحسب سن ساختمان متفاوت گزارش شده است.

با استناد به جدیدترین آمار های منتشر شده، هر متر واحد مسکونی در آبان ماه سال جاری به طور میانگین با قیمت ۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان به فروش رسیده است که منطقه یک با قیمت ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع، بیشترین رقم را به نام خود زده است و منطقه ۱۹ تهران با متوسط قیمت ۴ میلیون و ۶۱ هزار تومان به ازای هر متر، در قعر جدول قرار گرفته است. بر این اساس رشد قیمت مسکن از مرداد ماه سال ۹۲ یعنی از زمانی که کشور به دست دولت یازدهم سپرده شد، تا آبان ماه سال جاری، ۱۳۹٫۵ درصد برآورد شده است.

رشد قیمت مسکن های سوپرلاکچری ۲٫۵ برابر واحد های معمولی بوده است به طوری که این خانه ها از سال ۹۲ تاکنون رشد ۳۷۰ درصدی قیمت ها را شاهد بوده اند. در ابتدای سال ۹۲، متوسط قیمت ثبت شده برای هر متر پنت هاوس، ۱۵ میلیون تومان بوده است این درحالی است که هر متر پنت هاوس در حال حاضر متری ۶۰ میلیون تومان عرضه می شود.

بنابراین به ازای خرید پنت هاوسی با مساحت ۴۰۰ متر مربع که دارای دو لاین آسانسور است، دو تراس با مساحت ۲۰ متر دارد، مجهز به VIP متصل و مجزاست، و همچنین از امکاناتی چون سونا، جکوزی، استخر، روف گاردن و… بهره مند است ۲۴ میلیارد تومان خواهد بود. یعنی هر متر مربع از این پنت هاوس ۶۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. پنت هاوسی دیگر که در درکه قرار دارد با ۳۰۰ متر مساحت به قیمت ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد. این پنت هاوس که در گروه نمونه های نوساز جای دارد از امکاناتی چون دید ابدی، تراسی به مساحت ۴۰ متر، دید ۳ جهت، سونا و استخر بهره مند می باشد.

در سعادت آباد یک پنت هاوس ۷۰۰ متری، با قیمت ۵۰ میلیارد تومان خرید و فروش می شود. استخر، جکوزی، سونا، ۶ عدد پارکینگ، حمام آفتاب مجزا و … را به امکانات این پنت هاوس بیفزایید. می توان گفت قیمت هر متر مربع از این پنت هاوس ۷۱ میلیون تومان بوده است.

پنت هاوسی دیگر با مساحت ۸۸۰ متر با ۵ خواب مستر، آسانسور اختصاصی، ۸ پارکینگ سندی، ۲۰۰ متر روف گاردن اختصاصی، سقف ۷ متری و… ۴۷ میلیارد تومان عنوان شده است.

پنت هاوس دیگری در الهیه قرار دارد که مساحتی به اندازه ۵۵۰ متر مربع دارا می باشد. تراس گاردن اختصاصی این پنت هاوس ۳۰۰ متر مربع تعریف شده و مجهز به ویژگی هایی همچون استخر، ارتفاع ۴٫۵ متری سقف، مبله و امکانات کامل است. این پنت هاوس با قیمت ۲۹ میلیارد تومان خرید و فروش می گردد.

 

  • منبع خبر : تی نیوز