سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، ضمن اشاره به این که آورده های مردم در گذشته برای زیرساخت های واحد مسکونی ۸۰ میلیارد تومان بوده است اذعان نمود: تصمیم داریم این مبلغ را صرف تکمیل واحد های مسکونی مهر نماییم.

ایشان در ادامه از همکاری این شرکت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، سخن به میان آوردند و تصریح کردند: این دو نهاد در زمینه متروی شهر پردیس با یکدیگر مشارکت و همکاری خواهند داشت، ضمن این که چندین پروژه زیرساختی به واسطه همکاری این دو دستگاه با موفقیت به پایان رسیده و با نتیجه خوبی همراه بوده است.

ایشان در خصوص جزئیات این طرح توضیحات بیشتری ارائه نمودند و این طور گفتند: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، تکمیل واحد های مسکونی مهر را پیش نخواهد برد چرا که عموما این قرارگاه در حوزه های عمومی همچون واحد های مسکونی مهر ورود نمی یابد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، به عنوان یکی از مهم ترین مسائلی که سر راه تکمیل پروژه مسکن مهر قرار دارد، قیمت نصبیات را نام برد و اذعان نمود: تاکنون توانسته ایم ساخت ۵ هزار مسکن مهر در شهر جدید پردیس را به پایان ببریم اما بر سر راه این خانه ها مشکلات نصبیاتی همچون آسانسور و شیرآلات قرار دارد. ایشان جزئیات هزینه مورد نیاز برای اجرای نصبیات را دقیق تر ارائه نمودند و گفتند: به ازای هر واحد حدودا ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان اعتبار جهت نصبیات لازم است. وی تلاش کرد با ذکر مثال این مسئله را شفاف تر کند و گفت: قیمت نصب آسانسور در هر ساختمان تقریبا تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است از این رو یک ساختمان ۵ طبقه می بایست به ازای نصب آسانسور برای هر واحد ۱۰ میلیون تومان بپردازد.

ایشان از منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل واحد های باقی مانده سخن گفتند و تشریح کردند: در این راستا در نظر داریم دو راهکار را دنبال کنیم، نخست رشد تسهیلات مسکن و دوم بازگرداندن ۸۰ میلیارد تومان به عنوان آورده متقاضیان که در گذشته صرف زیرساخت ها شده بود. وی افزود به دنبال این هستیم که دولت از طریق مصوبه ای با ارائه این هزینه به تکمیل واحد های مسکونی موافقت کند.

ایشان این طور ادامه دادند: ثبتنامی های مازاد مسکن مهر پردیس را می بایست به دو شهر پرند و هشتگرد منتقل کرد. به واقع این امر تنها به متقاضیان پیشنهاد می شود و این متقاضی است که تصمیم نهایی را می گیرد و چنانچه نپذیرد هیچ اجباری در کار نخواهد بود.

ایشان ضمن اشاره به این که هزینه ثبت نام برای مسکن مهر در پرند و هشتگرد کمتر از پردیس است اظهار داشت: چنانچه متقاضی مایل باشد به پرند و هشتگرد برود، مابقی هزینه به او برگردانده خواهد شد.

  • منبع خبر : تی نیوز