اخباری منتشر گردید مبنی بر این که وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده مسکن با پسوند را قبول ندارد. برخی عنوان می کنند اسلامی چنین مسئله ای را مطرح نموده تا تأکید کند دور مسکن اجتماعی را باید خط کشید.

از زمانی که دولت تدبیر و امید امور کشور را به دست گرفت از ساخت واحد هایی تحت نام مسکن اجتماعی سخن به میان آورد و وعده داد که چنین واحد هایی را به زودی خواهد ساخت و در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. در ۲۷ بهمن ماه سال ۹۵ بود که جزئیات این طرح توسط هیأت وزیران به تصویب رسید و اجرای آن توسط وزیر راه و شهرسازی پذیرفته شد.

این در حالی است که مسکن اجتماعی در دو سال اخیر با مشکلاتی همچون کمبود منابع دولتی دست به گریبان بوده است به طوری که در روز های پایانی آبان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: هیچ منابعی برای ساخت واحد های مسکونی اجتماعی در دست نیست. با این وجود اهدافی که قرار بود با ساخت مسکن اجتماعی محقق گردند به واسطه برنامه های جدیدی که وزارت راه و شهرسازی در پیش گرفته محقق خواهند شد. از جمله این موارد می توان به تکمیل واحد های باقی مانده مسکن مهر اشاره کرد، از بازآفرینی های شهری سخن به میان آورد و تولید مسکن در شهر های جدید را نام برد. با این حال هیچ گاه اعتباری برای پیشبرد اهداف طرح مسکن اجتماعی در نظر گرفته نشده است.

محمد اسلامی ضمن بازدید از پروژه های راهسازی استان قزوین، تأکید کرد: مسکن با پسوند را قبول ندارد. وی اظهار داشت: مهم ترین هدفی که خود را به آن گره زده ایم، ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و خانواده هایی با درآمد متوسط است که از جمله آن ها می توان تکمیل ۵۰۰ هزار مسکن مهر باقی مانده اشاره کرد و از تولید ۴۰۰ هزار مسکن دیگر سخن گفت که این امر به واسطه مشارکت های مردم سریع تر صورت می گیرد و رونق قابل توجهی را در زمینه مسکن ایجاد می کند.

از صحبت های وزیر راه و شهرسازی می توان این طور برداشت کرد که دور مسکن اجتماعی را باید خط کشید.

  • منبع خبر : شهرخبر