عطاالله زمانی به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، ضمن اشاره به این که نیاز های جامعه ثابت نمی ماند و بر اساس تغییراتی که صورت می گیرد به طور پیوسته عوض می شود اظهار داشت: یکی از نیاز های اساسی جامعه که می بایست در کانون توجه قرار بگیرد، تأمین مسکن برای محرومان است. ایشان این طور ادامه دادند: با اختصاص بخشی از منابع وقف، به این امر می توان تأمین مسکن برای محرومان را سرعت بخشید و این کار را در بازه های کوتاه تری محقق نمود. عطالله زمانی در تاریخ ۳ دی ماه، ضمن دیدار با حجت الاسلام سید عباس موسوی که به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در حال فعالیت می باشد، از مسکن نشاط شیراز سخن به میان آورد و این طور گفت: این طرح که در منطقه سلطان آباد پیاده سازی خواهد شد، در راستای کمک به محرومان در دستور کار قرار گرفته است. وی افزود: خیرین و نیکوکاران، حل مشکلات افراد محروم جامعه را در مرکز توجه قرار داده اند و همواره می کوشند به این مسئله رسیدگی کرده و به حلش مبادرت ورزند. ایشان این طور گفتند: با اختصاص بخشی از واحد های وقف به مسکن محرومان می توان گام های ارزشمندی برداشت و تهیه سرپناه برای خانواده های نیازمند را رونق بخشید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس این طور صحبت هایش را ادامه داد: طرح نشاط شیراز را می توان به عنوان یکی از طرح های موفق و مؤثر در تهیه واحد های مسکونی شهری معرفی نمود. وی با تأکید بر این که حاشیه نشینی یکی از مشکلاتی است که در شیراز هم مشهود است اذعان نمود: چنانچه زمین ها و اراضی مناسبی در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود آن گاه می توان به تولید واحد های مناسب دلخوش بود و به کمرنگ شدن مشکلات امیدوار.

ایشان ضمن اشاره به این که اماکن موقوفه را در شیراز و شهرستان های دیگر می توان مشاهده کرد افزود: بهتر است این اراضی را برای تأمین مسکن محرومان به کار بگیرند و از آن ها جهت تهیه سرپناه این قشر از جامعه مورد استفاده قرار دهند.

ایشان در ادامه از نیت واقف سخن به میان آوردند و این طور گفتند: نیت واقف نیز چیزی جز حل مشکل مسکن محرومان و خانواده های نیازمند نبوده است. ایشان بار دیگر تأکید کردند: تعداد زمین های موقوفه در شیراز زیاد است که می توان از آن ها استفاده نمود و واحد های مسکونی را در اختیار محرومان و اقشار نیازمند جامعه قرار داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: این بنیاد تمام تلاشش را به کار گرفته است تا بتواند مشکل مسکن را از سر محرومان و نیازمندان باز کند و واحد هایی مناسب در اختیارشان بگذارد. وی فعالیت های سال های اخیر بنیاد مسکن را جزئی تر تشریح نمود و این طور گفت: تعداد واحد های روستایی که به دست بنیاد مسکن احداث شده است به ۲۲۰۰ واحد می رسد ضمن این که برای معلولان نیز چیزی حدود به ۳۴۷ مسکن ساخته شده و تلاش شده واحد هایی نیز در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گیرد.

زمانی بودجه های اختصاص داده شده به اجرای این پروژه ها را دقیق تر برآورد نمود و این طور گفت: ساخت واحد های روستایی با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال همراه بوده است ضمن این که بودجه اختصاص داده شده به مسکن معلولان و تسهیلات، ۳۶ میلیارد ریال برآورد شده است. چنانچه قسمتی از این هزینه ها و تسهیلات از محل منابع وقف تأمین گردند آن گاه می توان شاهد نتایج مثبت و مؤثری بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس، تعداد موقوفات را معادل ۲۰۰ هزار رقبه اعلام کرد و عنوان نمود: ۴۰۸ بقعه متبرکه در حوزه وقف کشور قرار دارند ضمن این که قسمتی از منابع وقفی در راستای تأمین مسکن محرومان به کار گرفته خواهند شد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی با اشاره به این که نیت واقفین در سال های اخیر در راستای تأمین نیاز های جامعه هدایت شده است افزود: به عنوان یکی از پروژه های ساخت مسکن شهری می توان به طرح ۴۹۲ واحدی نشاط اشاره کرد که تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز اعم از مساجد، سالن ورزشی، محیط های اداری، آموزشی و… را دارا می باشد. به گفته این مقام مسئول، ظرفیت پروژه مزبور، ۳۶ هکتار می باشد که با ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن شهری همراه است ضمن این که در اولین فاز از این پروژه، ۴۹۲ واحد در محله سلطان آباد شیراز به مرحله ساخت رسیده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری برنا