شهردار منطقه ۴ مشهد، در حضور عضو هیأت رئیسه اتحادیه املاک مشهد و مشاوران املاک سطح منطقه، خدمات ارائه شده در یکسال اخیر در این منطقه را روایت کرد و از صرف ۴۴ میلیارد تومان هزینه در این راستا خبر داد.

غلامرضا رضایی این طور صحبت هایش را ادامه داد: ارائه اقدامات مختلف در حوزه های اجرایی این منطقه، در سال گذشته بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است حال آن که درآمد شهرداری در همین بازه زمانی، ۲۱۵ میلیارد ریال بوده است، و این امر حکایت از آن دارد که برای ایجاد عدالت شهری ۲۲۵ میلیارد ریال بیش از درآمد های شهرداری، هزینه صرف شده است.

در منطقه ۳۰۰ هکتار زمین بایر وجود دارد

ایشان درباره زمین های بایر هم سخنانی به میان آوردند و این طور گفتند: سهم زمین های بایر در این منطقه به ۳۰۰ هکتار می رسد، که می بایست میزبان ساخت و ساز های جدید قرار بگیرند. وی از تشکیل جلسات مختلف با هدف ایجاد ساخت و ساز در این زمین ها خبر داد و اظهار داشت: می توان برای تجمیع املاک کوچک و ارائه ساخت و ساز های گسترده بر اساس قوانین و استاندارد ها، گام های ارزشمندی برداشت و به فعالیت های شایسته ای دست زد. ایشان در ادامه به اهداف اصلی شهرداری منطقه اشاره کردند و این طور گفتند: یکی از مهم ترین اهداف، عدم ساخت و ساز املاک با مساحت های اندک است ضمن این که باید برای جلوگیری از بسط بافت های ریزدانه، اقدامات شایسته ای به عمل آید. ایشان این طور گفتند: چنانچه بتوانیم تجمیع املاک کوچک را در پیش بگیریم و پس از ادغام آن ها، امتیاز های ویژه ای در اختیار صاحبان آن ها قرار دهیم، به نتایج ارزشمندی نائل شده ایم و واحد های بزرگ تری احداث کرده ایم.

تعداد واحد های قولنامه ای به ۳۸ هزار واحد می رسد

غلامرضا رضایی، به عنوان یکی دیگر از مشکلات این منطقه به بالا بودن تعداد املاک قولنامه ای و وکالتی اشاره کردند و تصریح نمودند: از ۵۴ هزار واحد های تجاری و مسکونی که در سطح این منطقه قرار دارد، چیزی حدود به ۳۸ هزار واحد، قولنامه ای است که این امر اجرای کار ها را کمی دشوار ساخته است. به گفته این مقام مسئول این امر با مشکلات حقوقی و خسارت های زیادی برای شهروندان همراه خواهد بود.

نداشتن پارکینگ به گفته رضایی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در این واحد های قولنامه ای به چشم می خورد، به واسطه این امر شهروندان با مشکلاتی مواجه می شوند.

شهردار منطقه در ادامه به موضوعات دیگری اشاره کردند که از جمله آن ها می توان به عدم صدور مجوز برای واحد هایی که کمبود پارکینگ دارند، طراحی پروژه سرمایه گذاری پارکینگ زیرسطحی بولوار ابوریحان و همچنین حمایت های انجام شده برای ساخت و احداث بیمارستان ها و مکان های ورزشی اشاره کرد. ایشان در ادامه خطاب به واسطه های ملکی تصریح کردند: پیش از آن که خریدار ملکی را خریداری نماید حتما جهت استعلام از مجوز ملک و دیگر اطلاعات مهمش، خریدار را به سمت شهرداری ها سوق دهید.

در منطقه ۴ می توان سرمایه گذاری های عدید انجام داد

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد، به اهداف این صنف اشاره کرد و افزود: یکی از مسئولیت های این صنف جذب سرمایه گذاران است. این مقام مسئول این طور صحبت هایش را ادامه داد: همایشی در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد با این هدف که فرصت های سرمایه گذاری را یادآور شود و به بررسی صنعت ساختمان بپردازد. به گفته ایشان، طی این همایش فرصت های سرمایه گذاری در مشهد روایت خواهند شد.

علی مراد زاده این طور گفت: منطقه ۴ یکی از بهترین مناطق مشهد برای سرمایه گذاری است. وی پس از این که منطقه ۴ را منطقه ای مستعد سرمایه گذاری های عدید خواند اذعان نمود: چنانچه بتوانیم از این فرصت ها نهایت بهره را ببریم شاهد اتفاقات معنادار و تغییرات چشمگیری در مقایسه با گذشته خواهیم بود.

  • منبع خبر : تی نیوز