در حالی که خبر های منتشر شده همه از رکود بازار مسکن خبر می دهند، قیمت فروش واحد های مسکونی پیوسته در حال افزایش است به طوری که برخی از واحد ها به ازای هر متربع مربع ۷۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.

در تاریخ یکم دی ماه، آگهی بیش از هفتاد واحد مسکونی در روزنامه همشهری درج گردید که متراژ این واحد ها بالای ۳۰۰ متر مربع گزارش شده بود.

محل قرارگیری این آپارتمان ها عموما بهترین جای تهران بوده و آپارتمان ها مجهز به امکانات و تجهیزات زیادی هستند. به عنوان مثال دارای مشاعات، چندین پارکینگ سندی، چشم انداز های ابدی، سقف های بلند، بالکن های عظیم و مواردی از این دست می باشند.

بررسی جزئیات فایل هایی فروش حاکی از آن است که چنین آپارتمان هایی در بدترین حالت متری ۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند و حداکثر متری ۸۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده اند. لازم به توضیح است که عموما این آپارتمان ها در حالی فروخته می شوند که بهترین امکانات را در اختیار دارند و مبله هستند.

درحالی قیمت فروش هر متر از این واحد های مسکونی بین ۲۵ تا ۸۰ میلیون تومان ارزش گذاری می شود که متوسط قیمت عرضه هر متر مسکن در تهران بر اساس گزارشات وزارت راه و شهرسازی ۹ میلیون تومان می باشد.

به گفته یکی از واسطه های ملکی در خیابان فرشته، چنین واحد هایی دارای مشتریان خاص خود هستند. با این حال چنین معاملاتی عموما کم اتفاق می افتد چرا که بسیار کم هستند کسانی که بتوانند به ازای چند متر واحد مسکونی، چندین میلیارد تومان پول هزینه کنند.

به گفته این واسطه ملکی عموما مخاطب این دست از خانه ها، تاجران و ایرانیان دو تابعیتی هستند که در آن سوی مرز ها صاحب تجارت های پرسودی هستند. با این وجود آگهی ۷۰ فایل از چنین خانه هایی در یک روز نشان می دهد بر تعداد مشتریان آن ها افزوده شده است.

این واسطه ملکی با اشاره به این که موقعیت این املاک ویژه و منحصر به فرد است اذعان نمود، فعالان بازار املاک هم به واسطه معامله این املاک به سود بسیار بالایی می رسند از این رو برای بنگاه ها هم خرید و فروش این آپارتمان ها فرصت بی نظیری است.

مشاهده آگهی مربوط به املاک لوکس حاکی از آن است که، در خیابان فرشته، واحدی با مساحت ۶۵۰ متر مربع که مبله است و ۷۰ متر تراس دارد، هشت هزار متر مشاعات برای آن تعریف شده و سقف ۷ متری به نام آن ثبت شده،  به ازای هر متر مربع ۵۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. واحدی دیگر در همین خیابان، در یک ساختمان ۱۱ طبقه و نوساز، که با متراژی در همین حدود معرفی شده، با ۶ عدد اتاق خواب، دید چهار جهت، سقف ۷ متری، سالن بولینگ، مشاعات و…، ۷۵ میلیون تومان به ازای هر متر ارزش گذاری شده است. در مجموع این واحد آپارتمان با قیمت ۴۸ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

واحدی دیگر در سعادت آباد تهران قرار دارد. با ۳۳۰ متر مساحت، دو پارکینگ، چهار خواب و مشاعات خاص که قیمت تعیین شده به ازای هر متر مربع از آن، ۳۰ میلیون تومان می باشد، این رقم در برابر آن چه برای دیگر واحد های لوکس اعلام شده بسیار اندک به نظر می رسد. در ولنجک هم واحدی با مساحت ۸۸۰ متر، با ۴ عدد پارکینگ سندی، که مجهز به سوئیت های مختلف است و دارای ۵ اتاق خواب می باشد و از سونا و جکوزی بهره مند است، به ازای هر متر مربع ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده که در مجموع با قیمت ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عرضه می شود.

چند پارکینگ، مشاعات خاص، ویو های ابدی، سقف های بلند، متریال خاص، آسانسور های اختصاصی، سونا، جکوزی و…، به گفته مشاوران املاکی مهم ترین ویژگی این دست از واحد هاست.

  • منبع خبر : تی نیوز