متوسط قیمت اعلام شده برای فروش هر متر واحد مسکونی مهر در پرند ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان گزارش شده این درحالی است که اخباری به گوش می رسد مبنی بر این که برخی دلالان از طریق پیامک، ارزش این واحد ها را ۴۰ میلیون تومان عنوان کرده اند و اذعان نموده اند به بهای ۴۰ میلیون تومان چنین واحد هایی را خریدارند.

کارشناسان مسکن عنوان می کنند، تغییرات قیمت در تهران با چند ماه تأخیر در حاشیه کلانشهر ها هم نمود می یابد و ساکنان حاشیه های تهران نیز رشد قیمت ها را به صورت محسوس احساس می کنند. پاییز سال گذشته بود که قیمت مسکن رشد را تجربه کرد و هر ماه با شیبی تندتر همگان را بهت زده نمود. رشد قیمت مسکن در ماه های اخیر به گونه ای بوده که بسیاری از خریداران را از خرید منصرف کرده است. جهش قیمت مسکن در آذرماه سال جاری در مقایسه با قیمت ثبت شده در آذرماه سال گذشته ۹۲٫۶ درصد بوده است. در بهار امسال، حاشیه های تهران هم رشد قیمت را تجربه کردند و در این میان مسکن های مهر هم از قافله عقب نمانده و با قیمت های گران تری عرضه شدند.

در سال گذشته واحد های مسکن مهر نهایتا با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان فروخته می شدند این درحالی است که همان واحد ها در شرایط کنونی با قیمت ۳۴۰ هزار تومان مبادله می شوند. پرند به عنوان یکی از شهر های جدید حاشیه تهران از رشد قیمت مسکن در امان نبوده و واحد هایی که در سال گذشته به قیمت ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در این شهر معامله می شدند اکنون با قیمت های ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شوند. لازم به توضیح است که واحد های ۱۰۰ میلیون تومانی آن هایی هستند که در محله های آماده به تحویل مسکن مهر قرار گرفته اند و خانه های ۷۰ میلیون تومانی در محله مسکن های مهر نیمه تمام دایر می باشند.

پس از بازه ای سه ساله، دلالان بار دیگر بازار را به دست گرفته اند و عنوان می کنند مسکن های مهر را با قیمت های ارزان خریدارند. این افراد به پیامک متوسل شده اند و با ارسال پیامک اذعان می کنند با قیمت ۴۰ میلیون تومان حاضرند واحد مسکونی مهر پرند را خریداری کنند.

یکی از خبرنگاران با یکی از این دلالان تماس حاصل کرد و پس از این که از دلال پرسید به چه قیمت های حاضر به خرید مسکن است با این پاسخ مواجه شد: قیمت خرید وابسته به واریزی شماست، چنانچه واریزی شما کامل باشد، مسکن مهر را به قیمت ۴۰ میلیون تومان خریداری خواهیم کرد.

پس از این که خبرنگار عنوان کرد قیمت مسکن مهر پرند در حال حاضر بیش تر از این حرف هاست و چرا این مسکن را با چنین قیمتی خریداری می کند، این طور پاسخ داد: قیمت مسکن با روند نزولی همراه است و افت خواهد کرد. این دلال بازار مسکن پس از این که ادعا کرد واحد ها را با قیمت خوبی خریداری می کند گفت: به واسطه ارزان شدن ارز، بسیاری از مالکان در حال عرضه و فروش مسکن خود هستند. وی ادامه داد: دلار در حال افت قیمت است و آن ها که خانه های خود را نفروشند بی تردید ضرر خواهند کرد.

در سال های اخیر متقاضیان مسکن مهر پرند همواره از این امر گله مند بوده اند که چرا شرکت عمران این شهر سراغی از آن ها نمی گیرد با وجود این که آن ها پول هایشان را واریز کرده اند. این متقاضیان که بار ها آخرین وضعیت مسکن مهر در پرند را پیگیری نموده اند اذعان می کنند از این وضعیت خسته شده اند. این روز ها هم که نام دلالان به میان آمده و معلوم نیست به چه طریقی شماره متقاضیان را به دست آورده اند. هرچند به واسطه این امر حداقل متقاضیان خاطرجمع شده اند که صاحب خانه ای هستند در پرند و مالکیت آن ها به رسمیت شناخته می شود.

  • منبع خبر : افکار نیوز