رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که در آذرماه نیز رشد قیمت ها رقم خورده اذعان نمود: حجم معاملات نیز روند کاهشی داشته است و تعداد مسکن های خرید و فروش شده در آذر امسال، با ۱۴ درصد کاهش همراه بوده است. ایشان ادامه دادند: کاهش حجم معاملات در شهر تهران ۲۴ درصد گزارش شده است.

قلی خسروی تعداد مبایعنامه های تنظیم شده در آذر ماه امسال را معادل ۴۷۱ هزار و ۵۱۱ فقره عنوان کرد و اعلام نمود: در آذر ماه سال گذشته این رقم، ۵۳۶ هزار و ۹۸۶ فقره بوده است که نشان از کاهش ۱۴ درصدی معاملات در آذر ماه سال جاری دارد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان بحث اجاره نامه ها را به میان کشیدند و تصریح کردند: در آذرماه سال جاری، تعداد اجاره نامه های تنظیم شده، ۵۱۳ هزار و ۱۴۴ قرارداد بوده است که این رقم از آن چه برای آذر ماه سال گذشته اعلام شده ۱۴ درصد کمتر است.

تعداد قرارداد هایی که برای خرید، اجاره و رهن واحد های مسکونی در آذر ماه به ثبت رسیده در مجموع ۹۹۶ هزار و سه قرارداد بوده است، که از کاهش نیم درصدی در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته خبر می دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، از تعداد قرارداد های امضا شده در تهران نیز پرده برداشت و این طور گفت: تعداد این قرارداد ها ۳۲۱ هزار و ۱۷۸ مورد بوده است که از کاهش ۲۰ درصدی حکایت دارد.

تعداد مبایعنامه های امضا شده در آذرماه سال جاری در تهران به گفته قلی خسروی، ۱۶۳ هزار و ۲۶۵ مبایعنامه بوده که حاکی از افت ۲۴ درصدی به نسبت همین بازه زمانی در سال گذشته است.

تعداد قرارداد های اجاره ای که در آذر ماه میان موجر و مستأجر منعقد شده به ۱۵۵ هزار و ۲۶۵ مورد می رسد که این رقم در برابر آن چه برای آذرماه سال گذشته اعلام شده ۱۶ درصد کاهش را تجربه کرده است.

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارشاتی ارائه نموده و وضعیت مسکن در آذر ماه سال جاری را روایت کرده است.. بر اساس گزارش این مرکز، میانگین قیمت مسکن در آذر ماه امسال به نسبت آذر پارسال رشد ۹۲ درصدی را شاهد بوده ضمن این که در مقایسه با آبان ماه سال جاری رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است.

معاملات ثبت شده برای آذر ماه ۶۹۵۰ فقره بوده ضمن این که متوسط قیمت اعلام شده برای هر متر واحد مسکونی ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان بوده است.

در آبان ماه سال جاری قیمت فروش هر متر مسکن ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بوده است که این رقم در مقایسه با ارقام اعلام شده برای مهر ماه امسال و آبان ماه پارسال به ترتیب رشد ۶٫۴ درصدی و ۹۱ درصدی را شاهد بوده است.

تعداد معاملات انجام شده در تهران طی آبان ماه امسال ۷ هزار و ۱۷ واحد برآورد شده است که از کاهشی ۲۶٫۶ درصدی در مقایسه با مهرماه امسال و افت ۵۳٫۱ درصدی به نسبت آبان گذشته خبر می دهد.

  • منبع خبر : تی نیوز