مسعود رضایی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به این که قیمت مسکن رشد ۹۲ درصدی را تجربه کرده است اذعان نمود: لازم است وزارت مسکن سیاست های جدید اتخاذ کند و به سرعت در جهت واگذاری واحد های باقی مانده مسکن مهر به جوانان کشور گام بردارد.

همزمان با گران شدن ۹۲ درصدی مسکن و با توجه به این که بسیاری از مردم از قافله رشد قیمت ها جا مانده اند و آن چه با مشقت پس انداز کرده بودند دیگر کفاف خرید و تهیه مسکن نمی دهد، تکلیف این افراد چیست و چطور می بایست مسئله مسکن خود را حل و فصل کند؟ این افراد که با سختی های زیادی مقداری اعتبار برای خرید خانه گردآوری کرده بودند در شرایط فعلی چگونه می توانند این امور را سر و سامان داده و شرایط را سازماندهی کنند؟

رضایی در پاسخ به این سؤالات این طور گفت: رشد قیمت خرید، اجاره و رهن مسکن به گونه ای افزایش یافته که مدیریت و مهار آن کار دشواری است و نمی توان ظرف مدت کوتاهی چنین نابسامانی ها را سر و سامان داد و نظم بخشید.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در ادامه از روش هایی که با اتکا به آن می توان به جوانان در شرف ازدواج کمک کرد، سخن به میان آورد و تصریح نمود: چنانچه بخواهیم به این افراد کمک کنیم، بهترین روش در نظر گرفتن سیاست های صحیح و راهکار های قابل پیاده سازی است. وی افزود: نیاز است وزارت مسکن برای پیشبرد چنین اهدافی به طرح های ضرب الاجلی متوسل شود و در قالب مسکن مهر از واحد هایی با مقاومت و استقامت قابل قبول، استفاده نماید ضمن این که بانک ها هم می توانند خدمات قابل قبولی داشته باشند و تسهیلات مناسب و قابل قبولی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره جوان های در شرف ازدواجی که تمام دارایی شان را پس انداز کرده بودند تا در آستانه ازدواج خانه خریداری کنند، گفت: در قالب یک طرح ضرب الاجل نیاز است واحد های مسکونی مهر را به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار آن ها قرار دهند تا در شرایط بهتری قادر باشند به تهیه مسکن دست بزنند. ضمن این که برای اعطای چنین وام هایی بهترین کار این است که اقساطی با بازپرداخت های طولانی مدت در نظر گرفته شود با این هدف که دریافت کننده وام در شرایط بهتری بتواند اقساط را پرداخت نماید.

  • منبع خبر : برنا نیوز