بازار مسکن در سال ۹۷ وضعیت ویژه‌ای را تجربه کرده است. وضعیت فروش آپارتمان در تهران نیز نشانگر این وضعیت ویژه است. با کاهش حجم معاملات در ماه‌های اخیر و رسیدن به مرز کمتر از ۷ هزار معامله در تهران، می‌توان گفت در حال حاضر فروش آپارتمان در تهران کمی سخت‌تر از حالت رونق بازار شده است. در ادامه به بررسی وضعیت فروش آپارتمان در تهران و مناطق مختلف آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

شرایط فروش آپارتمان در تهران

اگر شما به عنوان مالک قصد فروش آپارتمان در تهران را داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که در حال حاضر در دوران ثابت شدن قیمت‌ها بعد از افزایش حدود ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها در بازار مسکن تهران هستیم. در چنین شرایطی صاحبان آپارتمان‌های نوساز که در واقع به نوعی تعیین‌کننده قیمت اصلی بازار هستند، با کمبود شدید مشتری بعد از بالا بردن قیمت‌ها مواجه شده‌اند.

دلایل افزایش قیمت مسکن در تهران ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت دلار و ارز داشته است. به این ترتیب بیشتر مالکان فقط در صدد حفظ سرمایه خود با بالابردن قیمت‌ها بوده‌اند. اما حالا که قیمت ارز تا حدی به ثبات نسبی رسیده است و حتی می‌توان گفته شیب کاهشی در روند آن دیده می‌شود، قیمت مسکن نیز تا حدی دنباله‌رو این جریان بوده است. با این حال همچنان روند قیمت‌گذاری واحدهای نوساز در تهران به شکل صعودی و در حال افزایش است، اما در کل از ۸ درصد افزایش قیمت در هر ماه به ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وضعیت فروش آپارتمان در تهران 1

استفاده از وضعیت فروش آپارتمان در تهران

در چنین شرایطی فروش آپارتمان در تهران بستگی به وضعیت مسکن شما دارد. نوساز بودن و داشتن ویژگی‌های مختلف که مد نظر خریداران است ممکن است به شما کمک کند تا سریع‌تر خریدار واقعی برای آپارتمان خود پیدا کنید. اما به طورکلی حجم کاهش معاملات نشان می‌دهد که فروش مسکن در تهران به امر نسبتاً سختی تبدیل شده است. به همین دلیل شاید برای قیمت‌گذاری مجبور باشید تا حدی انعطاف بیشتری از خود نشان دهید. در غیر این صورت انتظار فروش بی دردسر و سریع در این وضعیت کمی دشوار به نظر می‌رسد.

با این حال شما می‌توانید از شرایط پیش آمده به نفع خود استفاده کنید. فروش آپارتمان نیازمند پیش‌زمینه‌هایی است. اگر دور از هیاهو بازار قیمت معقول‌تری برای آپارتمان خود در نظر بگیرید از طرفی آگهی‌های اصولی برای فروش آپارتمان در تهران داشته باشید این امکان وجود دارد که بتوانید از شرایط موجود در وضعیت مسکن استفاده کنید و فروش موفقی داشته باشید.

راه‌های فروش آپارتمان در تهران

استفاده از یک مشاور املاک معتبر و پرکار می‌تواند اولین قدم برای فروش آپارتمان در این شرایط سخت باشد. اگر آپارتمان شما نوساز و در مناطق بالاتر تهران باشد امکان فروش آن بسیار بیشتر خواهد بود. البته با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید خریداران مسکن، این انتظار نیز وجود دارد که افراد به دنبال قیمت‌های معقول‌تر به مناطق پایین تر نیز مراجعه کنند.

اگر شما مالک واحد مسکونی در مناطق پایین‌تر تهران هستید می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. آگهی‌های فروش آپارتمان خود را علاوه بر آن در همان منطقه محل قرارگیری آپارتمان در مناطق بالاتر نیز قرار دهید. این کار سبب می‌شود افرادی که در مناطق بالاتر به دنبال خانه هستند و احتمالاً با قیمت بسیار بالا در این مناطق رو به رو می‌شوند، با مشاهده آگهی‌های شما تصمیم خود را عوض کنند.

مالکان واحدهایی که چند سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد نیز باید ویژگی‌های بیشتری برای آپارتمان خود در نظر بگیرند. انجام یک بازسازی و رعایت نکات ریز فروش خانه می‌تواند به این دست از فروشندگان کمک کند. اما نباید از این مسئله غافل شد که در هر صورت تقاضای کمی برای خرید خانه و آپارتمان چند سال ساخت در حال حاضر وجود دارد.

جمع‌بندی

فروش آپارتمان در تهران به عوامل زیادی بستگی دارد. وضعیت بازار، منطقه محل مورد نظر، نوساز بودن مسکن و شرایط و ویژگی‌های آپارتمان مورد نظر می‌تواند بر شانس شما برای فروش آپارتمان در تهران تاثیرگذار باشد. از طرفی کاهش تقاضا به علت افزایش قیمت‌ها سبب شده تعدادی از فروشندگان به فکر کاهش قیمت مسکن باشند. با این حال بسیاری از فروشندگان برای حفظ سرمایه خود در بازار تورمی تصمیم به ثابت کردن قیمت‌ها گرفته‌اند. در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که بازار به سمت رکود در حال حرکت است و فروش آپارتمان و مسکن در تهران هر روز سخت‌تر خواهد شد. در چنین شرایطی راه‌های پیشنهاد شده در این مقاله ممکن است تا حدی به شما کمک کنند. امیدواریم این مطالب مورد استفاده شما قرار گرفته باشند.