بازار مسکن در سال ۹۷ روزهای پر تلاطمی را پشت سر می‌گذارد. در چنین شرایطی فروش آپارتمان یا به طورکلی فروش مسکن به کار نسبتاً سختی تبدیل شده است. افزایش قیمت‌ها و کاهش معاملات مسکن از دلایل اصلی این موضوع است. با این حال همچنان راه حل‌هایی وجود دارد که به فروش آپارتمان شما کمک خواهد کرد. مواردی که در مورد نکات مربوط به فروش آپارتمان در اینجا به آن اشاره می‌کنیم؛ به شما کمک می‌کند در این شرایط سخت هم فرایند فروش آپارتمان خود را سریع‌تر کنید.

فروش آپارتمان به همسایه‌ها

لازم نیست برای پیدا کردن خریدار به دنبال افراد غریبه باشید. همسایه‌ها یکی از گزینه‌های بسیار منطقی هستند که از نزدیک با شرایط ساختمان شما آشنایی دارند و فروش آپارتمان به این افراد بسیار آسان‌تر خواهد بود. پس سعی کنید ابتدا فروش آپارتمان خود را از همسایه‌ها شروع کنید. در بسیاری از موارد همسایه‌های اجاره‌نشین یا صاحبان ساختمان‌های همسایه از این ایده استقبال می‌کنند. نکته مهمتر این است که این افراد به شما راحت‌تر اعتماد خواهند کرد و به همین دلیل معامله با آن‌ها ساده‌تر خواهد بود.

بازسازی آپارتمان قبل از فروش

هر آپارتمانی بعد از ساخته شدن نیاز به نگهداری دارد. اگر از ساخته شدن آپارتمان شما مدت زمان زیادی گذشته است احتمالاً مشکلات ریز و درشت زیادی در آن وجود خواهد داشت. از طرفی مشتریان خرید خانه معمولاً حساسیت زیادی در انتخاب خانه مد نظر خود دارند، به همین دلیل مشکلات کوچک در آپارتمان شما هم ممکن است بر تصمیم آن‌ها تاثیرگذار باشد. بازسازی آپارتمان قبل از فروش به شما کمک می‌کند که این مشکلات احتمالی را رفع کنید و مشتریان بهتری برای فروش آپارتمان خود پیدا کنید.

همه اطلاعات آپارتمان را در آگهی فروش وارد کنید

یک آگهی کامل با همه جزئیات برای آپارتمان خود ایجاد کنید. آگهی فروش آپارتمان باید شامل توضیحات ملک، عکس‌های داخلی و خارجی، توضیحات منطقه و شرح کوتاهی از وضعیت محله باشد. این کار سبب می‌شود مشتریان احتمالی اطلاعات دقیق‌تری از ملک شما به دست آورند در نتیجه اگر قصد خرید آپارتمان داشته باشند، آپارتمان شما جزو گزینه‌های اولی خواهد بود که به آن مراجعه می‌کنند. این کار سبب می‌شود تعداد مشتریان بالقوه شما افزایش پیدا کنند.

خارج کردن مستاجران از برنامه فروش آپارتمان

مستاجران گزینه‌های خوبی برای خرید خانه شما هستند. اکثر آن‌ها اگر توانایی خرید خانه را داشته باشند با شما در این زمینه صحبت خواهند کرد. در صورتیکه می‌دانید مستاجران شما توانایی خرید آپارتمان شما را ندارند، آن‌ها را از برنامه فروش آپارتمان خود خارج کنید. زیرا بسیاری از آن‌ها ممکن است تصور کنند که صاحب جدید اجاره‌ها را افزایش خواهد داد. در این صورت در مقابل فروش خانه جبهه منفی خواهند گرفت و حتی ممکن است در فرایند فروش خانه تاثیر بگذارند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد در این مورد با اجاره نشین‌های خود صحبت نکنید و به نوعی آن‌ها را در عمل انجام شده قرار دهید.

آشنایی با نکات مربوط به فروش آپارتمان

لیستی از خریداران احتمالی تهیه کنید

لیستی از خریداران احتمالی که می‌شناسید را تهیه کنید و به آن‌ها خبر دهید که قصد فروش خانه خود را دارد. خیلی از اوقات در اولین تماس شما می‌توانید خریدار جدید خانه خود را پیدا کنید. به این موضوع به عنوان یک راه سریع برای فروش خانه خود نگاه کنید. همچنین فراموش نکنید که هر چقدر افراد بیشتری در مورد فروش آپارتمان شما اطلاع داشته باشند احتمال پیدا شدن خریدار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

از بهترین مشاوره املاک اینترنتی استفاده کنید

همانطور که می‌دانید آگهی فروشی که بازدید بیشتری داشته باشد احتمال فروش بیشتری نیز خواهد داشت. اینترنت یک بستر بزرگ برای قرار دادن آگهی‌های فروش آپارتمان است و روزانه هزاران نفر از مشاوران املاک اینترنتی استفاده می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. شما می‌توانید از این موضوع برای سرعت بخشیدن به فرایند فروش خود استفاده کنید. همانطور که گفته شد یک آگهی با جزئیات کامل از آپارتمان خود تهیه کنید و آن را در معرض دید هزاران نفر قرار دهید.

یک مشاوره املاک خوب به شما کمک خواهد کرد که قیمت مناسبی برای آپارتمان خود تعیین کنید. خریداران معمولاً قیمت درخواستی که در ذهن دارید را پرداخت نمی‌کنند؛ آن‌ها هزینه‌ای را که بازار تعیین می‌کند، پرداخت می‌کنند. علاوه براین اگر در مرحله نهایی فرآیند فروش نیاز به کمک دارید، با یک وکیل املاک و مستغلات تماس بگیرید، تا به شما برای سریع‌تر شدن فرایند فروش آپارتمان کمک کند.

جمع‌بندی

فروش آپارتمان می‌تواند با رعایت نکات گفته شده به آسان و با سرعت بیشتری انجام بگیرد. برای این که تجربه موفق‌تری در فروش آپارتمان داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً این نکات را جدی بگیرید. در نهایت امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.