وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به این که در راستای تکمیل واحد های باقی مانده مسکن مهر قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء به امضا رسیده اظهار داشت: تا انتهای سال ۹۹، حدود ۹۰۰ هزار مسکن در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

محمد اسلامی ضمن حضور در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر پردیس، اذعان نمود: تمام تلاشمان را برای خدمتگزاری به مردم بکار خواهیم گرفت و جز این هدف و مسئولیتی نداریم. اسلامی اظهار داشت: تمام تمرکزمان بر خانه دار کردن مردم و تأمین مسکن برای آحاد جامعه است.

ایشان در ادامه از وظایف دولت سخن به میان آوردند و تأکید کردند: تولید و ساخت واحد های مسکونی جزو وظایف دولت نیست. به گفته اسلامی وظیفه دولت ایجاد بستر مناسب و امکانات مطلوب برای ساخت مسکن است. در واقع این دولت است که شرایط تولید مسکن پایدار را فراهم می سازد و الزامات اولیه را ارائه می دهد.

ایشان در ادامه از توازن و تعادل عرضه و تقاضا صحبت کردند و تصریح نمودند: تهیه مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه از آن دست مسائلی است که می بایست پیوسته مورد نظارت و بررسی قرار گیرد و نظارت بر آن فرآیندی مقطعی و دوره ای نیست.

ایشان با تأکید بر این که واحد های مسکونی مهر با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده اند اذعان نمود: با این حال در همان هفته اول حضورم، تمرکزمان را بر مشکلات این پروژه گذاشتیم و تلاشمان را به کار گرفتیم تا راهکار ها و سیاست های لازم برای از میان برداشتن مشکلات را در دستور کار قرار دهیم. وی ادامه داد: برای همه واحد هایی که با مشکل دست به گریبان بودند تصمیماتی اتخاذ گردید و راهکار های پیشنهادی در حال حاضر در دست انجام است.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۲۰۰ هزار مسکن مهر در شهر های جدید خبر داد و اذعان نمود: برنامه ساخت شهر های جدید از اوایل انقلاب در دستور کار بوده است و آن زمان مقرر گردید سالانه ۶۰ شهر جدید در کشور ایجاد و احداث گردد. به گفته اسلامی، در پیش گرفتن این راهکار می تواند تخطی ها را پایان دهد و از ساخت و ساز های غیرمجاز و نادرست جلوگیری به عمل آورد.

موسوی یکی از نمایندگان مجلس، مسئله ارائه مجوز برای برخورد با پیمانکارانی که کارشان را صحیح اجرا نمی کنند را مطرح نمود و اسلامی در پاسخ چنین گفت: لازمه این کار در دست داشتن مجوز نیست. وی افزود: هر دو طرف را باید مدنظر قرار داد و پیمانکاران گرفتار کارفرمایان هستند.

اسلامی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می دهم که ساخت مسکن مهر با کیفیت بالا رقم خواهد خورد و تکمیل واحد های باقی مانده با عنایت به مرغوبیت تداوم خواهد یافت. ایشان در ادامه از قرارداد مترو پردیس گفتند و اظهار داشتند: این قرارداد، قرارداد صحیحی است که می بایست در دستور کار قرار بگیرد. وی اذعان نمود: این طرح بایستی در مرکز توجه قرار بگیرد ضمن این که نباید اجازه داد بارگذاری جمعیتی بیشتری در این شهر جدید اتفاق بیفتد.

ایشان با تأکید بر این که پردیس شهری اقماری است و جمعیت پیش بینی شده برای این شهر، ۵۰ هزار نفر می باشد، اذعان نمود: این درحالی است که در حال حاضر ۸۰ هزار نفر ساکن این شهر هستند.

وزیر راه و شهرسازی از تلاش هایی که طی دو ماه اخیر صورت گرفته و راهکار هایی که در این بازه زمانی در پیش گرفته شده است خبر داد و اظهار داشت: حل و فصل مشکلات مربوط به پیمانکاران را عملی کردیم و مدیریت مربوط به این پروژه را تقویت نمودیم. وی در ادامه از امضای قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای پیشبرد درست طرح مسکن مهر خبر داد.

وی با اشاره به این که ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را با بهره مندی از ظرفیت های شهر جدید پردیس تأمین خواهیم کرد اظهار داشت: با استناد به برنامه ریزی هایی که تاکنون داشته ایم، ساخت ۴۰۰ هزار مسکن را در پیش خواهیم گرفت که این واحد ها در شهر های جدید، بافت های فرسوده و شهر هایی با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر احداث خواهند شد.

با علم به این که ۵۰۰ هزار مسکن مهر ناتمام در کشور وجود دارد از این رو تا پایان سال ۹۹، حدود ۹۰۰ هزار مسکن به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی از تسهیلات مسکن نیز سخن به میان آورد و تشریح نمود: افزایش سقف تسهیلات، رشد قیمت مسکن را به همراه خواهد داشت به همین دلیل با اجرای این طرح مخالفیم. وی اذعان نمود: مهم ترین راهکاری که بدان اتکا خواهیم ورزید، توانمندسازی خانواده ها برای خرید مسکن های ارزان قیمت است.