به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، سقف وام مسکن افزایش خواهد یافت و از ۳۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان تغییر پیدا خواهد کرد.

علی نبیان ضمن اشاره به این که بر اساس آن چه دولت و وزارت مسکن بدان اشاره کرده اند، تکمیل واحد های مسکونی مهر در سال ۹۸ به پایان خواهد رسید و پرونده اش بسته خواهد شد، گفت: از این رو به منظور سرعت بخشی به این فرایند تصمیم داریم وام مسکن را از ۳۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان ارتقا بخشیم که این اتفاق در روز های پیش رو اجرایی و عملی خواهد شد.

ایشان ضمن تأکید بر این که قسمت های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر با مشکلاتی همراه هستند اذعان نمود: این مشکلات می بایست مورد بررسی قرار بگیرند و برای رفع دغدغه های موجود، گام های ارزشمندی برداشته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در ادامه صحبت هایش از واحد های مسکن مهر بدون متقاضی سخن به میان آورد و تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که میان وزارت راه و شهرسازی و کمیته امداد تنظیم گردید، قرار بر این است که بخشی از این واحد ها تکمیل شده و در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گیرد. وی افزود: در حال صحبت و بررسی با سازمان بهزیستی هستیم با این امید که بتوانیم این شرایط را بهبود بخشیم و واحد های بدون متقاضی را در اختیار کسانی که به آن نیاز دارند قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، از پروژه های مسکن مشارکتی در طرح ملی سخن به میان آورد و اذعان نمود: در این خصوص مجوزی از وزارت راه و شهرسازی دریافت شده است که امکان اجرای این مجوز در خراسان رضوی هم امکان پذیر می باشد. به گفته این مقام مسئول، اجرای چنین پروژه های مسکن مشارکتی نتایج ارزشمند و ارزش افزوده ای را با خود به همراه خواهد داشت که اشتغال زایی را افزایش می دهد و ساخت و ساز را رونق می بخشد.

تکمیل زیرساخت ها به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

ایشان ضمن اشاره به این که دولت موظف است زیرساخت ها را تکمیل کرده و در این مسیر گام بردارد اذعان نمود: مصوبه های دولت در زمینه تکمیل زیرساخت ها می بایست مورد توجه قرار گیرد و به آن دقت لازم مبذول شود. وی از تخصیص اعتباری به ارزش ۷۰ میلیارد ریال خبر داد و اذعان نمود: این مبلغ به زودی در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، از مشکلات مربوط به آب رسانی و دیگر خدمات زیربنایی سخن به میان آورد و اذعان نمود: نیاز است با کنترل های صحیح و تخصیص بودجه مناسب، این امر را با سرعت بیشتری به جلو هدایت کنیم.

صدور اسناد از دیگر مواردی بود که این مقام مسئول بدان اشاره کرد و گفت: در خراسان رضوی صدور اسناد مالکیت واحد های مسکونی مهر با سرعتی که باید پیش نمی رود، که این امر با تنظیم تفاهمنامه هایی با سازمان ملی زمین و مسکن حل و فصل شده و از میان برداشته می شود.

نبیان ضمن اشاره به این که مصوبات شورای مسکن لازم الاجرا تلقی می شود و می بایست ضرورتا اجرا گردد افزود: لازم است در واقعیت و طی گام های عملیاتی چنین مشکلاتی را از میان برداشت.

از سال ۸۶، طرح مسکن مهر در خراسان رضوی استارت خورد که ساخت ۱۱۹ هزار و ۳۹۵ واحد را در بینالود، گلبهار و شهر هایی با جمعیت های زیر و بالای ۲۵ هزار نفر نوید می داد. از این تعداد، ۹۴ هزار و ۱۲۰ واحد در شهر هایی با جمعیت بالغ بر ۵۰ هزار نفر و کمتر از ۵۰ هزار  نفر قرار دارند که می توان بالغ بر ۹۱ درصد سهم آن ها را اعلام کرد.

  • منبع خبر : شهرخبر