احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، عنوان کرد: تعداد واحد های تحویل داده شده به متقاضیان در سراسر کشور به ۱ میلیون و ۷۲۴ هزار واحد می رسد.

این مقام مسئول در جلسه شورای مسکن استان مرکزی در اراک، جزئیاتی در خصوص طرح مسکن مهر ارائه نمود و این طور گفت: آغاز این پروژه بزرگ به سال ۸۶ بر می گردد در این سال احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر استارت خورد.

ایشان درباره این پروژه عظیم این طور گفتند: تاکنون موفق به ساخت و تکمیل ۲ میلیون واحد مسکونی مهر شده ایم که از این تعداد ۱ میلیون و ۷۲۴ هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است. به گفته اصغری مهرآبادی تکمیل و تحویل ۱ میلیون و ۹۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، بار دیگر تأکید کرد: ساخت چیزی حدود به ۲۶۰ هزار مسکن مهر تمام شده و نصب انشعابات آن ها در دستور کار قرار گرفته است. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این ۲۶۰ هزار واحد نیز به زودی در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.

وی از اتمام این طرح در برخی از استان ها خبر داد و اذعان نمود: در سال گذشته پروژه مسکن مهر در سه استان یزد، چهار محال و بختیاری و زنجان به نقطه پایان رسیده ضمن این که فرآیند ساخت واحد های مسکونی مهر تا انتهای سال جاری در ۶ استان دیگر هم تمام خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، با استناد به بیانات ریاست جمهوری، مراحل ساخت مسکن مهر در دیگر استان ها در سال ۹۸ تمام می شود و پرونده این پروژه کاملا بسته می شود.

ایشان در ادامه استان مرکزی را به میان کشیدند و پس از این که استان مرکزی را به عنوان یکی از موفق ترین استان های کشور در این طرح معرفی کردند اظهار داشتند: در مرکزی نیز تا انتهای سال جاری شاهد اتمام واحد های مسکونی مهر خواهیم بود.

وی ضمن این که تعداد واحد های تکمیل نشده در استان مرکزی را ۶۶۳ واحد اعلام کرد گفت: استان مرکزی ۳۹ هزار و ۲۱۰ واحد داشته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، از شهر جدید امیرکبیر هم صحبت کرد و این طور گفت: از تعداد مساکن مهری ناتمام موجود در استان مرکزی، ۴۳ واحد آن در شهر جدید امیر کبیر می باشد. به گفته اصغری مهر آبادی پیشرفت فیزیکی این واحد ها بالغ بر ۹۰ درصد است و قسمت ناتمام آن مربوط به تجهیزات واحد ها می باشد. وی از اتمام این واحد های مسکونی تا انتهای سال جاری خبر داد.

ایشان عنوان کردند: از دیگر طرح های تکمیل نشده، ۴ طرح مسکن مهر تعاونی است که نیاز است شرکت ها با تلاش مضاعف در راستای تکمیل آن ها تلاش کرده و آن ها را آماده ارائه به متقاضیان نمایند.

  • منبع خبر : برنا نیوز