رضا طالبی زاده به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان، ضمن اشاره به این که تعداد اسناد مالکیت کاداستری در حال افزایش است اذعان نمود: در بازه ای ۹ ماهه از سال جاری، چیزی حدود به ۶۸ هزار و ۷۸۱ سند تک برگ ارائه شده است.

ایشان ضمن اشاره به این که تعداد سند های مالکیت کاداستری صادر شده در ۹ ماه ابتدایی سال جاری به بیش از ۶۸ هزار مورد می رسد اذعان نمود: این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۸ درصدی را تجربه کرده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که به دنبال گران شدن مسکن و افت فعالیت های تولیدی در حوزه مسکن انتظار می رفت صدور اسناد مالکیتی روندی رو به کاهش داشته باشد افزود: با این حال با توجه به تلاش های مضاعفی که در این زمینه به عمل آمده شاهد افزایش صدور اسناد مالکیتی هستیم.

وی از جمله دلایلی که سبب شده صدور اسناد مالکیت با روند افزایشی همراه باشد را رشد نقل و انتقالات عنوان کرد و اظهار داشت: به واسطه این امر رونق اقتصادی رقم خواهد خورد.

ایشان سند دار کردن املاک را به عنوان یکی از مهم ترین اقداماتی معرفی کردند که در نهایت منجر به تثبیت حقوق مالکیت می گردد و می توان بعد ها از آن دفاع کرد. طالبی زاده افزود: خوشحالیم که در سال های اخیر بر شمار آن ها که پیگیر سند دار کردن املاک خود هستند افزوده شده است.

ایشان از راه اندازی سامانه های الکترونیک سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: توأمان با ایجاد ۴۰ سامانه الکترونیک، کاغذ بازی به میزان زیادی کنار رفته و جای خود را به شیوه های امن و سریع دیجیتال بخشیده است. به گفته طالبی زاده این امر از اتلاف منابع مالی تا حد زیادی جلوگیری به عمل می آورد. ایشان این طور ادامه دادند: در دفاتر ثبت با در پیش گرفتن روش های صحیح و شیوه های درست می توان شاهد اتفاقات جدید و شاخص بود.

ایشان از حذف فعالیت های دست نویس در دفاتر ثبت خبر دادند و اذعان نمودند: ثبت الکترونیکی اطلاعات مسیر را هموارتر ساخته و هدر رفتن بیت المال را غیرممکن نموده است. نیرو های شاغل در قسمت های مختلف دفاتر ثبت تمام تلاششان را به کار بسته اند تا با ذخیره سازی الکترونیک داده ها، روند امور را سرعت ببخشند و کارایی را بالاتر بررند.

وی از ضرورت و اهمیت نقل اسناد به صورت کاملا رسمی و قانونی سخن گفت و اظهار داشت: نصب چنین سامانه هایی و احراز هویت از طریق اثر انگشت می تواند روش بسیار کمک کننده ای برای جلو بردن هدف های از پیش تعیین شده باشد چرا که طی این روش کلاهبرداری ها کنار می رود و بر بسیاری از تخلف ها خطر قرمز کشیده می شود. به واسطه این امر، امکان جعل وجود نخواهد داشت و نقل و انتقالات با شیوه های مؤثر تری عملی خواهند شد.

ایشان به عنوان یکی از اولویت های کاری از آموزش کارکنان گفتند و تأکید کردند: چنانچه نیرو های انسانی با تسلط بیشتری بتوانند به ایفای نقش بپردازند آن گاه خروجی مؤثرتر و باکیفیت تر رقم خواهد خورد.

  • منبع خبر : تی نیوز