احداث ۳۳ هزار مسکن مهر در فاز ۱۱ پردیس به دستان شرکت ترکیه ای کوزو سپرده شده است. مدیرعامل این شرکت اقرار کرد تکمیل مسکن مهر به مدت ۴ سال متوقف بوده و در بازه ای ۴ ساله عملا این پروژه با هیچ پیشرفتی همراه نبوده است. مدیرعامل شرکت ترکیه ای کوزو، انتصاب محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی را اتفاقی مهم خواند و تصریح کرد: پیش بینی می شود در دوران فعالیت ایشان، اقدامات مهمی صورت بگیرد.

روز پنجشنبه مورخ ۶ دی ماه، وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون، قائم مقام ایشان و دو تن از نمایندگان مجلس راهی شهر پردیس شدند تا از نزدیک روند پیشرفت واحد های مسکونی مهر این شهر را دنبال کنند و وضعیت آن ها را ارزیابی نمایند. محمد اسلامی در نشستی که با هدف پایش امور مربوط به مسکن مهر پردیس صورت گرفته بود اظهار داشت: پروژه مسکن مهر با مشکلات عدیدی همراه بوده است با این حال در همان هفته اول حضورم در وزارت، تلاش کردیم مشکلات را ریشه یابی کرده و اقدامات و راهکار هایی که می توانند در این مسیر کمک کننده باشند را در پیش بگیریم.

ایشان از ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در شهر های جدید سخن به میان آوردند و این برنامه را به عنوان یکی از مهم ترین اهداف وزارت راه و شهرسازی عنوان نمودند. وی ضمن اشاره به این که ساخت شهر های جدید برنامه ای بوده که از ابتدای انقلاب در مرکز توجه قرار داشته است تصریح کرد: از زمان انقلاب تصمیم گرفتند سالانه ۶۰ شهر جدید در کشور ایجاد نمایند. به گفته این مقام مسئول، با وجود چنین شهر هایی، امکان تخلف به حداقل می رسد و شرایط برای ساخت و ساز های غیرمجاز بسیار دشوار می گردد.

وی از مساکن مهر احداث شده در فاز های مختلف پردیس دیدار کرد. وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از فاز ۱۱ شهر جدید پردیس، با مدیرعامل شرکت ترکیه ای کوزو دیدار نمود و روند پیشرفت پروژه مسکن مهر در این فاز را جویا شد.

گوکچن کوزو پس از این که اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حوزه پروژه مسکن مهر را مطلوب و مناسب اعلام کرد و اذعان نمود: در ۴ سال اخیر هیچ فعالیتی در حوزه مسکن مهر پردیس انجام ندادیم اما به واسطه حضور شما تمایل به کار بیشتر شد و از شما بابت رسیدگی ها ممنونیم.

وی از اتمام مسکن مهر پرند گفت و افزود: تعداد واحد های مسکونی که قرار است در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس احداث و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد ۳۳ هزار می باشد که بار ها تعطیل شده و برای مدتی متوقف شده است. مدیرعامل شرکت ترکیه ای کوزو ادامه داد: امسال و سال گذشته بار ها در بازه های مختلف ساخت مسکن مهر در فاز ۱۱ متوقف گردید و در بهمن ماه پارسال به دلیل مشکلاتی که میان شرکت کوزو و شرکت عمران این شهر ایجاد شد، واحد ها در اختیار متقاضیان قرار نگرفتند. به گفته کوزو در آن برهه زمانی شرکت کوزو برای تکمیل واحد ها و تحویل آن ها به متقاضیان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و این مبلغ را از شرکت عمران پردیس مطالبه کرده است.

کوزو تصریح کرد: در اسفند ماه سال ۹۶، واحد های نیمه تمام فاز ۱۱ پردیس، به دلیل مشکلات مالی این شرکت کارش را متوقف کرد و عملا تکمیل واحد های مسکن مهر خوابید. به گفته کوزو مشکلات مالی با شرکت عمران پردیس، سبب توقف این پروژه برای مدت طولانی بود.

اردیبهشت ماه سال جاری نیز عده زیادی از متقاضیان از توقف این پروژه اظهار ناراحتی کردند و اذعان نمودند: کار تکمیل واحد های مسکن مهر در فاز ۱۱ پردیس با مشکلاتی همراه است و عملا متوقف شده است. در اوایل آبان ماه سال جاری نیز شاهد همین اتفاق بودیم و زمانی که بحث برکناری وزیر راه و شهرسازی و روی کار آمدن محمد اسلامی برای پیگیری بازار مسکن و وضعیت مسکن مهر مطرح بود، باز هم اخباری به گوش رسید که تعطیلی پروژه کوزو را گوشزد می کرد.

در حالی خبر تعطیلی شرکت کوزو برای مدت طولانی از سوی مدیرعامل این شرکت تأیید می شود که شرکت عمران شهر جدید پردیس تعطیلی روند ساخت مسکن مهر در این شهر را انکار می کرد و همواره تأکید داشت ساخت مسکن مهر در حال پیگیری و پیشروی است. با این حال با ورود مهدی هدایت به شرکت عمران پردیس، مشکلات در حال پیگیری و بررسی هستند و یکی پس از دیگری حل و فصل می شوند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز