سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، ضمن اشاره به این که در این شهر با کسری ۲۵۰۰ واحد برای متقاضیان روبرو هستیم اذعان نمود: متقاضیان مسکن مهر در پردیس به پرند و هشتگرد نمی روند. وی موافقت وزیر راه و شهرسازی با جانمایی متقاضیان در فاز ۱۱ را خواستار شد.

مهدی هدایت ضمن حضور در جلسه بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر در پردیس که با حضور وزیر راه و شهرسازی، دو تن از نمایندگان و قائم مقام وزیر مسکن برگزار گردید، به کمبود مسکن مهر برای متقاضیان پردیس اشاره کرد و تصریح کرد: شماری از متقاضیان، خواهان مسکن مهر در پردیس هستند و به رغم واریز نمودن آورده های خود، به دلیل کمبود مسکن مهر در پردیس، نتوانسته اند واحد ها را دریافت نمایند. وی درخواستش را این طور مطرح کرد: خواسته ما این است که کوزو با احداث واحد های جدید، این متقاضیان که تعدادشان به ۲۵۰۰ نفر می رسد را در فاز ۱۱ جانمایی کند.

ایشان ضمن اشاره به این که تمایلی برای رفتن به هشتگرد و پرند از سوی این متقاضیان وجود ندارد اذعان نمود: در حال حاضر ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر در پردیس، خواهان مسکن هستند اما واحدی نیست که در اختیارشان قرار دهیم. وی از ظرفیت ۷۰ هکتاری در شهر جدید پردیس سخن به میان آورد و اذعان نمود: می توان از این ظرفیت برای ساخت واحد های جدید استفاده کرد و واحد های ساخته شده را در اختیار این متقاضیان قرار داد.

سید مهدی هدایت در ادامه از اعلام آمادگی شرکت ترکیه ای کوزو سخن به میان آورد و اذعان نمود: این شرکت آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است و بر اساس پیشبینی های صورت گرفته انتظار می رود ظرف مدت ۱۸ ماهه بتواند ساخت واحد ها را به پایان برساند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این که توافق هایی در خصوص هزینه اجرای این طرح با شرکت کوزو صورت گرفته است اظهار داشت: می توان از محل مشارکت سایت های تجاری، هزینه مورد نیاز برای ساخت مکان های عمومی همچون ساختمان های نظامی، درمانی، مدارس و… استفاده نمود و پیمانکار احداث چنین اماکنی را در فاز ۱۱ استارت بزند. وی بحث تصفیه خانه ها را هم به میان کشید و این طور گفت: توافق هایی برای خط انتقال تصفیه خانه جدید صورت گرفته است که بر این اساس به مدت ۵ سال خیالمان از تصفیه خانه راحت خواهد بود.

سید مهدی هدایت در حالی این سخنان را به میان آورد و از ساخت واحد های مسکونی جدید در فاز ۱۱ پدیس صحبت کرد، که اسلامی صراحتا اعلام کرد مخالفت افزایش بارگذاری جمعیت در پردیس است و این شهر بیش از آن که باید و فراتر از ظرفیتش تاکنون جمعیت پذیرفته است.

هدایت در ادامه در خصوص وام مسکن مهر این طور گفت: سقف تسهیلات مسکن مهر بهتر است ۵ میلیون تومان افزایش یابد.

این مقام مسئول در ادامه از جزئیات مسکن مهر در پردیس صحبت کرد و اظهار داشت: تاکنون ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن مهر در فاز های ۱۱، ۸، ۵ و ۹ به مرحله اجرا رسیده است که در این میان ساخت مسکن مهر در فاز ۱۱ را پیمانکاران ترکیه ای عده دار شده اند. وی این طور گفت: هدف اصلی به پایان رساندن پروژه مسکن مهر در سال ۹۸ است و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تمام واحد ها مگر آن هایی که معارض دار هستند ساختشان به پایان خواهد رسید.

وی از دو بخش ساخت و آماده سازی پروژه مسکن مهر در پردیس سخن گفت و اذعان نمود: در بخش ساخت، واحد ها پیشرفت ۸۳ درصدی را تجربه کرده اند و در بخش آماده سازی، پیشرفت ۶۱ درصدی عاید شده است. به گفته سید مهدی هدایت، پیشرفت در بخش زیربنایی واحد های پردیس ۵۱ درصد بوده و در بخش روبنایی به ۵۵ درصد می رسد. وی بار دیگر تأکید کرد: انتظار می رود ساخت این واحد ها تا پایان سال ۹۸ تمام شود و واحد ها به متقاضیان واگذار شوند.

ایشان از توقف ساخت مسکن مهر در فاز ۸ و ۵ گفت و اظهار داشت: تصمیم داریم ساخت ۱۰ هزار مسکن مهر در این فاز ها را عملی سازیم و بدین منظور با سازندگان توافق هایی انجام داده ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این که برای فاز ۸ پردیس، ساخت ۲۸ هزار مسکن تعریف شده است، اظهار داشت: افتتاح ۸ هزار واحد تاکنون عملی شده است با این حال متقاضیان کماکان در این واحد ها ساکن نشده اند. وی این طور ادامه داد: نیاز به ساخت برخی اماکن عمومی وجود دارد که پیمانکاران ساخت این اماکن همچون مدارس، مخازن آب، مساجد و… را عهده دار شده اند و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، اجرای این امور تا پایان سال ۹۸ به نقطه اتمام می رسد.

آنچه سبب افزایش ارزش افزوده مسکن مهر پردیس شده است، مجهز بودن به سیستم های حمل و نقلی است. هدایت افزود: خواسته ما این است که اعتباری به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان را از محل منابع خودمان که حاصل فروش ارز می باشد را برای ساخت و احداث واحد ها تأمین نماییم.

وی از نیاز به قیر سخن گفت و اظهار داشت: چنانچه وزارت راه و شهرسازی حاضر شود در این مسیر همراهمان باشد و قیر مورد نیاز ما را تهیه کند آن گاه ساخت و تحویل واحد ها به متقاضیان با سرعت بیشتری عملی خواهد شد.

  • منبع خبر : شهرخبر