آزاد حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان، از اتصال واحد های مسکونی دگایران خبر داد و تصریح نمود: ۱۷۲۸ واحد مسکونی مهر دگایران مجهز به فیبر نوری شده اند. ایشان میزان پیشرفت این پروژه را معادل ۸۰ درصد اعلام کردند و اظهار داشتند: این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول با بیان این که واحد های مسکونی این شهر در گذشته مجهز به زیرساخت های مخابراتی از نوع کابل مسی بوده است تصریح کرد: تبدیل کابل مسی به فیبر نوری اقدامی زمانبر بوده که خوشبختانه در مراحل پایانی است.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به این که کابل کشی های داخل ساختمان نیز نیازمند تغییر و تحولاتی است اذعان نمود: لازم است کابل های داخلی را منطبق با فیبر نوری کنیم و از نمونه ای جدید و مدرن استفاده نماییم. وی بار دیگر از اتمام این پروژه تا قبل از پایان سال جاری خبر داد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، ضمن اشاره به این که فیبر نوری یکی از بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیاست، تصریح کرد: در راستای اتصال واحد های مسکونی به تلفن ثابت از این تکنولوژی استفاده نموده ایم.

وی تعداد مشترکین خانگی در بستر فیبر نوری را معادل ۵۰۰ اعلام کرد و اظهار داشت: امکان پشتیبانی از ۳۰ هزار مشترک کماکان وجود دارد.

جمعیت گزارش شده برای استان کردستان به ۱ میلیون و ۶۰۳ هزار نفر می رسد. این استان دارای ۱۰ شهرستان است ضمن این که تعداد شهر، بخش و دهستان در این استان به ترتیب ۳۰، ۳۱ و ۸۶ اعلام شده است. لازم به توضیح است که استان کردستان دارای هزار و ۶۷۶ روستای خالی از سکنه می باشد. تعداد مشترکین تلفن ثابت تحت پوشش خدمات شرکت مخابرات استان کردستان، به ۵۸۰ هزار نفر می رسند که  ۹۸ درصد آن ها مجهز به خدمات همراه اول می باشند.

  • منبع خبر : تی نیوز