بنیاد مستضعفان با هدف عمل به بیانات معظم انقلاب و در جهت اجرای طرح محرومیت زدایی اهدای اسناد واگذاری املاک موفق به صدور ۶۴۰۰ سند برای افراد واجد شرایط استان گیلان شده است.

تعداد اراضی واگذار شده در گیلان از سوی بنیاد مستضعفان به ۶۴۰۰ مورد می رسد که ارزش این اراضی ۲۶۲۱ میلیارد ریال برآورد شده است ضمن این که مساحتی معادل ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۱۳ متر مربع برای آن ها به ثبت رسیده است.

بنیاد مستضعفان مدتی است حمایت از خانواده های بهره مند از بچه های چند قلو را نیز در دستور کارش قرار داده است. این بنیاد، هزینه ای به ارزش ۹۱۱ میلیون ریال را به این خانواده ها اختصاص داده و از این طریق هزینه های مربوط به شیر خشک و پوشک ۱۱ خانوار را تأمین نموده است. میزان هزینه هایی که از سوی این بنیاد به منظور تأمین هزینه های معیشتی در اختیار دو خانوار قرار گرفته است به ۵۰ میلیون ریال می رسد.

از دیگر دغدغه های مهمی که خانواده هایی با فرزندان چند قلو با آن مواجه هستند می توان به تأمین  مسکن اشاره کرد. از اقدامات بنیاد مسکن در راستای تهیه مسکن برای این خانواده ها می توان به ۱۴ ودیعه برای بازسازی و احداث مسکن اشاره نمود که با بودجه ای به اعتبار ۴ میلیارد و ۳۲۰ هزار تومان عملی شده است. از جمله طرح های ملی که در حال حاضر در استان گیلان در دست انجام قرار دارد، طرح ملی حمایت از مادران باردار و شیرده می باشد که توسط بنیاد مستضعفان صورت می گیرد. تعداد خانوار هایی که تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند به ۴۱۲ خانوار می رسد. لازم به توضیح است که سبد غذایی به صورت دوره ای در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد.

ارتقای فضای ورزشی از دیگر اقداماتی است که بیاد مستضعفان گیلان بدان مبادرت ورزیده است. این سازمان با تخصیص ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال، ساخت ۷ زمین چمن مصنوعی را در دستور کار قرار داده است ضمن این که در ساخت دو مسجد با اعتباری به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است. از دیگر برنامه های این بنیاد، وقف عرصه یک باب مسجد جامع شهرستان چابکسر می باشد که اعتباری به ارزش ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای این مهم کنار گذاشته شده است.

مهندس محمد سعیدی کیا که در سمت ریاست بنیاد مستضعفان مشغول به فعالیت است در روز دوشنبه مورخ ۱۰ دی ماه، با هیأت همراه، به استان گیلان سفر خواهد کرد و ۷۰۰ فقره سند را به واجدین شرایط اعطا خواهد نمود. گفتنی است این مهم با هدف بهبود وضعیت اقتصادی مردم شهرستان آستان اشرفیه صورت خواهد گرفت. لازم به توضیح است مراسم واگذاری اسناد با حضور نماینده ولی فقیه استان، امام جمعه، مسئولان محلی این شهرستان و نماینده محترم مجلس برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : تی نیوز