مدیرکل زندان های استان تهران، از تلاش های مسئولین و کارکنان مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های استان خبر داد و در خصوص تأمین ودیعه مسکن ۱۲ خانواده به همراه پرداخت ۷۶ وام خود اشتغالی به مددجویان آزاده توضیحاتی ارائه نمود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که خدمات ارائه شده از سوی مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج از زندان های استان، نقشی اساسی در اصلاح و تربیت مددجویان ایفا می کند اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز به ندرت رسانه ای شده با این حال تمام تلاش ها برای حمایت از مددجویان آزاد شده از زندان صورت گرفته است. وی افزود: با توجه به مشقت هایی که زندانیان با آن ها دست و پنجه نرم می کنند و با علم به این موضوع که چنین افرادی در دوره حبس فرصت های مالی و معنوی زیادی را از دست می دهند بنابراین حمایت از آن ها اقدام مهمی است که گاه از نظر ها دور می ماند.

ایشان فعالیت های حمایتی از این افراد را برشمردند و اذعان نمودند: برخی اقدامات همچون برگزاری کلاس های اجتماعی برای مددجویان، اجتماعی کردن آن ها، پذیرش آن ها از سوی محیط های اجتماعی، ارائه کلاس هایی با هدف آموزش مهارت های زندگی، تدریس امور مشاوره ای و… از جمله راهکار هایی است که می تواند در این راه کمک کننده و مفید باشد. به گفته این مقام مسئول، به مددجویان پس از آزادی ۲۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد مشروط بر این که واجد شرایط مشخصی باشند.

  • منبع خبر : نسیم آنلاین