محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به این که کاهش نرخ ارز، ارزان شدن مصالح ساختمانی را به همراه داشته است اظهار داشت: طی روز های آتی شاهد اتفاقات مثبتی در بازار مسکن خواهیم بود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

ایشان ضمن اشاره به این که وزیر راه و شهرسازی راهکار های مناسب و مثبتی را در پیش گرفته است اظهارکرد: محمد اسلامی تولید مسکن را در کانون توجه قرار داده است از این رو انتظار می رود در آینده ای نزدیک شاهد بهبود شرایط در بازار مسکن باشیم.

پرونده مسکن مهر بسته می شود

وی با بیان این که وزارت راه و شهرسازی به دنبال بستن پرونده مسکن مهر است عنوان کرد: بهترین کار اتمام مسکن های ناتمام مسکن مهر است. وی از بلاتکلیف بودن ۲۰۰ هزار مسکن مهر خبر داد و اظهار داشت: به زودی با اعمال سیاست های اندیشیده شده، تکمیل این واحد ها عملی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر این که قدرت خرید متقاضیان روند نزولی در پیش گرفته است اظهار داشت: پیشنهاد هایی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن عنوان شده است با این حال باید منتظر نتیجه نهایی ماند هرچند توافق هایی در این راستا به عمل آمده است. به گفته رضایی کوچی، همزمان با حضور اسلامی در وزارت راه و شهرسازی، همکاری میان دولت و بانک افزایش یافته که این امر می تواند زمینه ساز پرداخت وام های مناسب به متقاضیان مسکن باشد.

اراضی دولتی واگذار خواهند شد

وی ضمن اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی عزمش را برای واگذاری اراضی دولتی جزم کرده است عنوان کرد: عموما دستگاه های دولتی از عرضه اراضی دولتی اجتناب می ورزند که این امر با آمدن اسلامی به وزارت، رنگ بهتری به خود گرفته و با استقبال بیشتری همراه شده است.

ایشان در ادامه صحبت هایشان از تولید مسکن سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: با توجه به راهکار هایی که در پیش گرفته شده، انتظار می رود به زودی شاهد اتفاقات بهتری در بازار مسکن باشیم. به گفته رضایی کوچی در بودجه سال ۹۸، اعتبارات لازم برای پیشبرد اهداف بازار مسکن لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به این که توأمان با کاهش نرخ ارز، قیمت مصالح ساختمانی نیز روندی نزولی را تجربه خواهد کرد گفت: در روز های آتی شاهد اتفاقات خوبی در بازار مسکن خواهیم بود و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

  • منبع خبر : برنا نیوز