احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، ضمن اشاره به این که پروژه مسکن مهر تا سال آینده به پایان خواهد رسید از سکونت ۱ میلیون نفر در این واحد ها خبر داد.

وی ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن استان قزوین، با اشاره به این که تعداد واحد های مسکونی مهر در قزوین به ۵۰ هزار واحد می رسد اذعان نمود: تعدادی از این واحد ها در شهر هایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر است و برخی در واحد هایی با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر قرار دارد.

وی تعداد واحد های باقی مانده از سه جانبه ها را در شهر هایی با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر، ۱۰۱۶ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم بدون در نظر گرفتن واحد های خود مالکی و تعاونی ها عنوان شده است. به گفته اصغری مهرآبادی چنین واحد هایی در مرحله نازک کاری  قرار دارند ضمن این که تعدادی در مرحله نصب هستند.

وی از افتتاح واحد های مسکن مهر تا شهریور ماه خبر داد و اظهار کرد: امید است با مشارکت های وزارت راه و شهرسازی و با همکاری های همه جانبه شورای مسکن استان، این واحد ها نهایتا تا شهریور ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرند.

ایشان خاطرنشان کردند: تعداد مشکلات واحد های مسکونی اندک نیست از این رو بر اساس تصمیماتی که در شورای مسکن استان قزوین اتخاذ شده، کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات این پروژه تشکیل خواهد شد تا با سرعت بیشتری به این پرونده رسیدگی کند.

وی ضمن اشاره به این که تکمیل پروژه مسکن مهر به پشتیبانی و همکاری تمام دستگاه های اجرایی نیاز دارد اذعان نمود: چنانچه همه دستگاه ها به میدان بیایند و همکاری های لازم را مبذول نمایند آنگاه شاهد حل مشکلات با سرعت بیشتری خواهیم بود.

مهرآبادی با تأکید بر این که اعتبارات مناسبی در لایحه سال ۹۸ برای بخش مسکن در نظر گرفته شده است اظهار داشت: چنانچه این لایحه در مجلس نیز به تصویب برسد آنگاه شاهد اقدامات مناسبی در سال آینده خواهیم بود. وی با اشاره به این که در لایحه مذکور، اعتباراتی نیز برای تخصیص قیر در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این قیر را می توان برای آسفالت نمودن معابر مورد استفاده قرار داد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که برخی از پروژه های مسکن مهر با مشکلات حقوقی و قضایی همراه هستند اظهار داشت: بقیه واحد ها را تکمیل نموده و پرونده مسکن مهر را تا شهریور ماه سال آینده خواهیم بست. وی اذعان نمود: تحویل واحد ها منوط به همکاری وزارت خانه ها خواهد بود و بلافاصله پس از این که واحد ها را تکمیل نمودیم نمی توانیم آن ها را به متقاضیان واگذار نماییم.

تعداد واحد های آماده تحویل به ۲۶۵ هزار واحد می رسد

ایشان از تعداد واحد های مسکونی آماده تحویل در سراسر کشور سخن گفتند و آن را معادل ۲۶۵ هزار واحد اعلام کردند. وی افزود: این واحد ها کامل شده اند و تنها نیازمند نصب انشعابات و برخی موارد مرتبط با تجهیزات شبکه ای هستند.

وی این طور ادامه داد: زمانی که پرونده پروژه مسکن مهر بسته شود می توان ادعا کرد یک میلیون نفر به واسطه واحد های تکمیل شده صاحب خانه شده اند. به گفته این مقام مسئول، چنین اقدامی، افتخاری بزرگ برای دولت خواهد بود.

بر اساس برآورد های صورت گرفته از سوی کارگروه مسکن، به اعتباری به ارزش ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز خواهد بود تا تکمیل این واحد ها عملی شود و بتوان محوطه سازی و اموری همچون ساخت مسجد، مدرسه و… را عملی نمود.

ایشان در ادامه از رشد قیمت ها سخن گفتند و اظهار داشتند: با توجه به افزایش قیمت، نیاز است برآورد هایی مجددا صورت بگیرد و میزان هزینه مورد نیاز برای بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.