احمد اصغری مهرآبادی، به عنوان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، با اشاره به این که به ریاست جمهور قول داده ایم مسکن مهر را تا شهریور سال آینده به پایان ببریم اظهار داشت: بر سر عهدمان هستیم و ساخت واحد های مسکونی مهر تا شهریور ماه سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی پس از شرکت در جلسه شورای مسکن در استان قزوین، این طور ادامه داد: برخی از مشکلات مسکن مهر نیازمند بازه های زمانی طولانی مدت هستند که در جشن پایان کار پروژه مسکن مهر، معطل این واحد ها نخواهیم شد چرا که نمی توان کار پروژه های بزرگ را به خاطر چند مورد محدود به تعویق انداخت.

ایشان با تأکید بر این که تعدادی از واحد های مسکونی مهر با مشکلات قضایی همراه هستند اظهار داشت: بر اساس خواسته ما، شعبه ویژه ای در دستگاه قضایی برای پیگیری مسئله مسکن مهر ایجاد گردیده و تصمیم اتخاذ شده در این شعبه توسط رئیس کل قوه قضائیه به تمام محاکم قضایی ابلاغ خواهد گردید.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که مسکن مهر به عنوان طرح بزرگ و عظیمی شناخته می شود اظهار داشت: حل و فصل تمام مشکلات این پروژه با همکاری و مشارکت همه جانبه دستگاه های مربوطه عملی خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که دولت به تنهایی نمی تواند بر همه مشکلات مسکن مهر فائق آید گفت: بر اساس تدابیری که وزیر راه و شهرسازی اندیشیده است، تفاهم نامه ای با استانداران تنظیم خواهد شد تا وزارت راه و شهرسازی و استانداران بتوانند با همکاری نزدیک، روند این پروژه را تسریع ببخشند و کار ها را با سرعت بالاتری پیش ببرند.

وی در خصوص پیشنهاد مطرح شده مبنی بر تشکیل کمیته ای ویژه برای رسیدگی به مسئله مسکن مهر توضیحاتی ارائه نمود و اظهار داشت: این کارگاه باید به اقدامات کارشناسی دست بزند و اطلاعات دقیق و صحیحی را در اختیار شورای مسکن بگذارد با این هدف که مشکلات مذکور در بازه ای کوتاه تر حل و فصل گردند.

ایشان برای حل مشکلات مربوط به مسکن مهر اعلام آمادگی کردند و اظهار داشتند: بخش اعظمی از مشکلات مسکن مهر به استان ها بر می گردد و در سطح استان ها می توان آن ها را بررسی کرده و مورد پیگیری قرار داد.

وی از تقدیم لایحه بودجه ۹۸ به مجلس خبر داد و اظهار داشت: این لایحه موارد خوبی را شامل شده است که از جمله آن ها می توان به تأمین منابع برای بانک هایی که طرف قرارداد هستند، تهیه منابع مالی بانک ها و تهیه قیر اشاره نمود که اگر با موافقت مجلس همراه شوند و به تصویب برسند، گام ارزشمندی در پیشرفت پروژه مسکن مهر به حساب خواهند آمد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، وضعیت مسکن مهر در استان قزوین را بسیار منظم و دقیق عنوان کرد و تصریح نمود: این طرح به عنوان طرح بزرگی شناخته می شود و چنین پروژه بزرگی بی تردید با مشکلات و نواقصی همراه خواهد بود. وی ادامه داد: به تدریج این مشکلات از میان برداشته خواهند شد.

تعداد تعاونی های مسکن مهر در استان قزوین به گفته اصغری مهرآبادی به ۱۲ مورد می رسد ضمن این که ۲ هزار واحد نیز با مشکلات قضایی همراه می باشند که رسیدگی به آن ها از الزامات است.

از ۵۰ هزار واحدی که قرار بوده است در استان قزوین احداث شود، واگذاری ۴۵ هزار نفر از آن ها عملی شده است، که نواقص واحد های باقی مانده از طریق کارگروه های مربوطه پیگیری خواهد شد.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز