غلامرضا صالحی ضمن دیدار با شهردار منطقه ۱۶ تهران، ضمن اشاره به این که بازسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین اقداماتی است که از نظر ها دور مانده اظهار داشت: باید در این راستا مشارکت های لازم صورت بگیرد و با بسیج شدن تمام نیرو ها، گام های ارزشمندی برداشته شود ضمن این که نیاز است توضیحاتی برای مردم ارائه گردد و جلب اعتماد مردم در این خصوص عملی شود.

ایشان در این جلسه به وضعیت بازسازی بافت های فرسوده در منطقه ۱۶ تهران از جمله محله باغ آذری و جوادیه پرداختند و اذعان نمودند: بنیاد مسکن آمادگی خود را با جدیت تمام در راستای بهسازی بافت های فرسوده اعلام می کند چرا که ساکنان این مناطق نیز از نامناسب بودن وضعیت این بافت ها برای زندگی شکایت می کنند.

وی در ادامه نام اساسنامه بنیاد مسکن را به میان آورد و حساب ۱۰۰ امام (ره) را یادآور شد. صالحی افزود: بر این اساس، یکی از مهم ترین وظایف بنیاد مسکن، ساخت واحد های مسکونی برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه است. به گفته این مقام مسئول، بنیاد مسکن مسئول رسیدگی و بازسازی بافت های فرسوده روستایی است ضمن این که پس از وقوع بلا های طبیعی می بایست در راستای ساخت مسکن و بهبود شرایط به ایفای نقش بپردازد.

ایشان ضمن اشاره به زلزله ای که در آبان ماه سال گذشته کرمانشاه را لرزاند گفت: بنیاد مسکن با حضور فعال در مناطق زلزله دیده، تلاش کرد واحد های آسیب دیده را بازسازی کند و به بهسازی نقاط تخریب شده بپردازد.

شهردار منطقه ۱۶ تهران با تأکید بر این که شمار بافت های فرسوده در این منطقه زیاد است اظهار داشت: بر اساس برداشت شهری که به سال ۷۹ بر می گردد، این منطقه دارای مساحتی به اندازه ۱ هزار و ۶۵۰ هکتار می باشد که ۱۰ درصد از این مساحت را بافت های فرسوده تشکیل داده اند.

وی افزود: با توجه به ساخت و ساز هایی که صورت گرفته انتظار می رود این رقم در حال حاضر بیشتر باشد. وی تصریح کرد یکی از مهم ترین نقاطی که دولت برای بازسازی آن برنامه ریزی کرده است محله باغ آذری است.

هادی زبده در ادامه به فقر ساکنان این منطقه اشاره کرد و اذعان نمود: این امر مشکلاتی را بر سر راه بازسازی بافت های فرسوده ایجاد کرده است و چنانچه زلزله ای در آینده صورت بگیرد این منطقه خسارت های زیادی را متحمل خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول تعداد بلوک های ساختمانی در این منطقه به ۳۷۰ عدد می رسد ضمن این که تعداد خانوار های ساکن در این محله ۷۰۰ مورد گزارش شده است. زبده از مشارکت های بنیاد مسکن کمال تشکر را به عمل آورد و از آمادگی شهرداری برای آغاز گام های مثبت خبر داد.

محل قرارگیری شهرداری منطقه ۱۶ در جنوب شرقی تهران است که از شمال، جنوب، شرق و غرب به ترتیب به خیابان شوش، بزرگراه آزادگان، فدائیان اسلام و خیابان بهمن یار ختم می گردد.

  • منبع خبر : تی نیوز