بر اساس آمار های ارائه شده، قرار بر این بوده است که در شهر جدید پرند ۹۶ هزار مسکن مهر احداث شود که از این رقم، ۷۰ هزار واحد تاکنون در اختیار متقاضیان قرار گفته و بر اساس آنچه مدیرعامل شهر جدید پرند اعلام کرده انتظار می رود ساخت واحد های باقی مانده نیز در نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد.

شهر پرند که همچون هشتگرد و پردیس به عنوان یکی از شهر های جدید تهران شناخته می شود گویا از نظر زیرساختی دارای امکانات مطلوب تری است و تعداد افراد مقیم در این شهر جدید پیوسته در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار های ارائه شده، تعداد افراد ساکن در پرند ۱۴۰ هزار نفر می باشد و پروژه مسکن مهر در این شهر رو به اتمام است.

قرار بر این بوده است که در پرند به عنوان یکی از شهر های جدید تهران، ۹۶ هزار واحد مسکونی مهر تولید نمایند که بر اساس آمار های اعلام شده، ۷۰ هزار واحد مراحل ساختشان تمام شده و به متقاضیان واگذار شده اند. بر اساس گفته های مقام های مسئول، ساخت ۱۳ هزار واحد دیگر نیز به نقطه پایان رسیده و تمام شده است. آن چه سبب شده این ۱۳ هزار واحد در اختیار متقاضیان قرار نگیرند، عدم بهره مندی از انشعابات  و همچنین قیر برای محوطه سازی می باشد.

در دهه فجر ۵ هزار واحد به صورت کامل با تمام امکانات افتتاح خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید. چنانچه بتوانند واحد هایی که با مشکلات زیرساختی دست به گریبان هستند را مورد بررسی قرار دهند در دهه فجر شاهد تحویل ۱۳ هزار مسکن مهر در پرند خواهیم بود.

در این میان هستند افرادی که کماکان آورده های خود را برای خرید واحد های مسکونی مهر پرند تکمیل نکرده اند که محسن وطن خواهی به عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند واریز هرچه سریع تر هزینه ها را خواستار شد و اذعان نمود: چنانچه متقاضیان آورده های خود را واریز نکنند امکان حذف آن ها از لیست متقاضیان مسکن مهر پرند وجود خواهد داشت.

به گفته وطن خواهی، ۵۰۰ هزار مسکن مهر پرند به متقاضیانی اختصاص داده شده است که از شهر پردیس به پرند آمده اند یا آن ها که در راستای تکمیل آورده های خود دچار مشکل شده اند، گفتنی است چنین افرادی می توانند به ازای پرداخت ۳۲ میلیون پول، در پرند مسکنی را به نام خود بزنند.

  • منبع خبر : افکار نیوز