رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز، ضمن اشاره به این که رشد قیمت مسکن در اهواز به حداکثر رسیده است اظهار داشت: بسیاری از فروشندگان از این که واحد های خود را پیش فروش کنند واهمه دارند با این حال به عقیده بنده، رشد مسکن به اوج رسیده و پیش فروش مسکن می تواند با افزایش عرضه، نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

قنبرعلی زنگنه، در خصوص وضعیت بازار مسکن در اهواز توضیحاتی ارائه نمود و اظهار داشت: رشد قیمت در اهواز تقریبا متوقف شده است و می توان ادعا کرد بازار مسکن در اهواز ثبات و تعادل را تجربه کرده است.

وی ضمن اشاره به این که بازار مسکن در سال آینده دوره رکودی را تجربه خواهد کرد افزود: بهتر است فروشندگان در راستای عرضه واحد هایشان گام بردارند و واحد های مسکونی را به بازار عرضه کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز، در ادامه از بازار رهن و اجاره در اهواز سخن به میان آورد و اذعان نمود: این بازار ها نیز با رشد قیمت همراه بوده اند به طوری که رشد بیش از این قیمت ها دور از انتظار است.

زنگنه بار دیگر از ثابت شدن قیمت ها خبر داد و اظهار داشت: قیمت در بازار خرید و اجاره مسکن به اوج رسیده است و قیمت ها بیش از این رشد را تجربه نخواهند کرد.

وی با بیان این که در بازار اهواز عرضه کمتر از تقاضاست اظهار داشت: بسیاری از افراد به دنبال خرید واحد های مسکونی هستند و تقاضا در بازار اهواز از عرضه بیشتر است. به گفته این مقام مسئول، کماکان در بازار اهواز خرید و فروش مسکن به چشم می خورد و معامله هایی صورت می گیرد.

وی افزود: رشد قیمت مصالح ساختمانی سبب شده هزینه تمام شده مسکن افزایش یابد و بسیاری از افراد، ساخت و ساز مسکن را رها کرده و کنار بگذارند. از این رو عرضه واحد های مسکونی در اهواز با افت و کاهش همراه بوده است.

وی بار دیگر تأکید کرد: عرضه کمتر از تقاضا است و عده زیادی از فروشندگان از پیش فروش واحد های مسکونی واهمه دارند، با این حال به عقیده بنده رشد قیمت ها به اوج رسیده و پیشنهاد من این است که فروشندگان واحد های خود را عرضه کنند تا بازار مسکن به تعادل برسد و ثبات را تجربه نماید.

  • منبع خبر : تی نیوز