قیمت مسکن

قیمت مسکن و پیش‌بینی قیمت املاک و مستغلات در آینده همواره مورد توجه افراد بوده است. مسکن جزو مواردی است که تمام افراد به نوعی با آن سرو کار دارند. برخی افراد از طریق شغل خود و برخی به عنوان فروشنده، خریدار و یا مستاجر با مسکن در ارتباط هستند. همچنین شاخص‌های قیمت مسکن، نرخ ساخت و ساز و تعداد معاملات املاک و خرید و فروش مسکن نیز همواره مورد توجه بوده و جزو شاخص‌های کلان اقتصادی محسوب می‌شوند.

رونق اقتصادی در بخش مسکن موجب ایجاد رونق در سایر بخش‌های مربوطه و در مجموع اقتصاد کلان کشور می‌شود. با در نظر گرفتن توضیحات فوق به اهمیت مسکن پی‌میبریم. در راس تمام امور مربوط به مسکن آنچه که بر شاخص‌های مربوطه تاثیرگذار است شاخص قیمت مسکن است. شاخص قیمت مسکن متغیری است که بطور مستقیم و غیر مستقیم بر روی سایر متغیرها و شاخص‌های اقتصادی تاثیرگذار است.

افزایش قیمت املاک در ماهه‌ای اخیر تاثیر مستقیمی بر روی تعداد معاملات املاک و نرخ خرید و فروش مسکن گذاشته است. از اینرو اطلاع از آخرین تغییرات در بازار مسکن، قیمت روز مسکن و پیش‌بینی قیمت مسکن در آینده مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. چنانچه می‌خواهید همواره از آخرین اخبار و قیمت روز مسکن بطور لحظه‌ای آگاه باشید با ما و سایت تخصصی املاک ملکانا همراه باشید.

افزایش قیمت مسکن 2

افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر موجب ورود بازار مسکن به رکود تورمی شده است. در حال حاضر تعداد معاملات املاک به شدت پایین آمده و خرید و فروش به مقدار کم انجام می‌پذیرد. افزایش قیمت املاک موجب کاهش قدرت خرید متقاضیان واقعی و کاهش تعداد معاملات گردیده است.

طبق آمار رسمی منتر شده متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در آذرماه سال ۹۷ در شهر تهران به ۹۵٫۵ میلیون ریال افزایش یافته که حاکی از افزایش ۹۱٫۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین متوسط قیمت مذکور نشان از افزایش ۴٫۱ درصدی قیمت نسبت به آبان ماه ۹۷ دارد. تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در آذر ماه ۹۷ به ۶۸۱۴ واحد رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل بر کاهش ۶۱٫۷ درصدی تعداد معاملات دلالت دارد.

همچنین تعداد معاملات املاک آذر ماه نسبت به آبان ماه ۹۷، ۰٫۶ درصد کاهش داشته است. بیشترین افزایش متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در آذرماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل مربوط به منطقه یک با ۱۰۵ درصد و کمترین افزایش مربوط به منطقه ۱۸ با ۷۵ درصد است. همانطور که مشاهده می‌کنید آمارها حکایت از کاهش تعداد معاملات مسکن در پی افزایش قیمت مسکن است. چنانچه می‌خواهید از قیمت املاک آگاهی داشته باشید وبلاگ ملکانا با بروزرسانی لحظه ای اخبار بازار مسکن شما را در جریان آخرین قیمت‌ها و اخبار قرار می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت مسکن

پیش‌بینی قیمت مسکن حاکی از افزایش قیمت مسکن با شیب ملایم تر در ماه‌های آینده تا پایان سال است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که چنانچه بازار ارز و طلا به ثبات خود ادامه دهد روند افزایشی قیمت املاک تا پایان سال متوقف شده و پس از آن شاهد ثبات در بازار مسکن خواهیم بود.

نکته قابل ذکر این است که بررسی روند افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر حاکی از وجود یک دوره رکود و ثبات قیمت‌ها پس از هر افزایش قیمت املاک است از اینرو در سال آینده با فرض موارد فوق رشد قیمت مسکن متوقف و بازار به سمت ثبات حرکت می‌کند. البته ناگفته نماند که این ثبات با رکود تورمی نیز همراه خواهد بود. جهت ایجاد رونق در خرید و فروش مسکن نیاز به تعریف محرک‌های اقتصادی از سوی دولت همانند افزایش سقف تسهیلات برای متقاضیان واقعی می‌باشد. از طرفی با فرا رسیدن فصل زمستان و پس از آن تعطیلات نوروز بازار مسکن بطور سنتی به حالت رکود فرو رفته و از خرداد ماه سال آینده شاهد تحرکات در این بخش خواهیم بود.

بررسی قیمت مسکن از سایت ملکانا

بررسی قیمت مسکن از سایت ملکانا یکی از انواع امکاناتی است که به متقاضیان و مراجعه کنندگان ارائه می‌شود. جهت اطلاع از قیمت معاملات مسکن انجام گرفته در مناطق مختلف تهران می‌توانید انواع آمار و اطلاعات را از وبلاگ ملکانا دریافت نمائید. همچنین گزارشات مختلف و پیش‌بینی کارشناسان بخش مسکن از آینده بازار مسکن و قیمت مسکن به شما در تصمیم‌گیری کمک شایانی خواهد کرد.

کارشناسان مجرب مسکن ملکانا با ارائه انواع خدمات و مشاوره به مشتریان همراهی مطمئن برای خرید و فروش مسکن برای شما بوده و امکان انجام یک معامله کم ریسک و حتی بدون ریسک و پر منفعت را برای شما رقم می زنند. همچنین بخش کارشناسی قیمت املاک که در سایت ملکانا موجود است به شما در برآورد دقیق و کارشناسی املاک مشاوره تخصصی و ارزشمندی را ارائه می‌دهد. ملکانا به عنوان بزرگترین و معتبرترین سایت املاک کشور مسیر خانه دار شدن شما را هموار می‌سازد.