بانک صادرات در بازه ای هشت ماهه در سال جاری موفق به پرداخت وام قرض الحسنه مشاغل خانگی شد. بر اساس آمار های منتشر شده، این بانک ۱۶ هزار فقره وام قرض الحسنه به منظور حمایت از مشاغل خانگی در اختیار واجدین شرایط و معرفی شدگان از نهاد های حمایتی قرار داده است.

این بانک به منظور گسترش کارآفرینی و رونق اشتغالزایی، بیش از ۲۲۳۳ میلیارد ریال اعتبار در اختیار معرفی شدگان از سوی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داده است. تعداد وام قرض الحسنه ای که از سوی این بانک در بازه ای ۸ ماهه به متقاضیان واگذار شده است به ۱۶ هزار و ۳۸۶ مورد می رسد. از مهم ترین برنامه هایی که همواره در دستور کار بانک صادرت قرار داشته با هدف عمل به مسئولیت های اجتماعی و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی می توان به اختصاص وام های قرض الحسنه به مشاغل خانگی اشاره نمود.

تعداد وام هایی که به واسطه این بانک در هشت ماه ابتدایی سال جاری در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته است به ۱۲۰ هزار فقره وام قرض الحسنه می رسد، که ارزشی بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد ریال برای آن تعریف شده است. لازم به توضیح است که چنین وام های در زمینه های مختلف اعم از ازدواج و تأمین جهیزیه، تسهیلات مشاغل خانگی، بازسازی واحد های مسکونی، وام مسکن اقشار ویژه، وام های ضروری، بازنشستگان کشوری، حوادث قهری، پشتیبانی از بنگاه های کوچک و متوسط و مواردی از این دست بوده است. تسهیلات حمایتی این بانک در بازه ای ۲۰ ماهه از فروردین ماه سال ۹۶ تا آبان ماه سال جاری، بالغ بر ۳۲۲ هزار فقره اعلام شده است که ارزش تعریف شده برای آن ها بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد ریال می باشد. بانک صادرات که در زمینه ارائه وام و تسهیلات مناسب بیش از ۶۷ سال سابقه درخشان دارد، نقشی پررنگ در رونق اقتصاد کشور ایفا می کند و در راستای بهبود فضا های کسب و کار و افزایش اشتغال زایی اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد