محمد مهدی افتخاری، عضو کمیسیون عمران مجلس، ضمن اشاره به بیانات وزارت راه و شهرسازی مبنی بر این که فرآیند ساخت واحد های مسکونی مهر را تا پایان سال ۹۸، به اتمام می رساند اظهار داشت: با این حال اقدامات خاصی از سوی این وزارت مشاهده نشده است و عملیاتی که نشان دهد وعده آن ها محقق می گردد مشهود نیست.

وی با تأکید بر این که اتمام پروژه مسکن مهر نیازمند اعتباری به ارزش ۱۱ هزار میلیارد است اذعان نمود: وزارت راه وعده داده ساخت واحد های باقی مانده مسکن مهر را در سال ۹۸ به پایان خواهد رساند، حال آن که لازمه این امر، دسترسی به ابزار ها و امکانات تعیین شده ای است و تلاش ها و مشارکت های همه جانبه می طلبد.

افزایش سقف تسهیلات در لیست انتظار

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، به عنوان یکی از اقداماتی که می تواند تکمیل واحد های مسکونی مهر را سریع تر پیش ببرد، افزایش سقف وام های بانکی را نام برد و اظهار کرد: به واسطه این وام های بانکی متقاضیان راحت تر می توانند تهیه مسکن مهر را عملی سازند هرچند این امر محقق نشده و کماکان اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

بخش خصوصی باید به پروژه مسکن مهر ورود یابد

ایشان از دیگر راهکار هایی که برای اتمام پروژه مسکن مهر می تواند کمک کننده باشد، واگذاری قسمتی از پروژه به بخش های خصوصی را نام بردند و اظهار داشتند: واحد های مسکونی مهر در شرایط کنونی با مشکلات عدیدی دست به گریبان هستند. به گفته این مقام مسئول علت این امر در اختیار نبودن زیرساخت های مناسب عمرانی و رفاهی است.

اقدامات مسئولان باید مشهودتر باشد

وی این طور ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است تکمیل پروژه مسکن مهر در سال ۹۸ به پایان می رسد این درحالی است که فعالیت و اقدامات پررنگی از سوی مسئولان به چشم نمی خورد و انتظار می رود تحقق این وعده با تحرکات و فعالیت های مشهودتری همراه باشد.

به گفته افتخاری، مشکلات مسکن مهر کماکان به قوت خود باقی است و چنانچه قرار است در سال ۹۸، تکمیل این واحد ها به نقطه پایان برسد نیازمند فعالیت های جدی تر و اقدامات بیشتری است.

تنها اعتبارات دولتی، مسکن مهر را به جایی نمی رساند

وی با بیان این که اتمام مسکن مهر نیازمند بودجه و اعتبارات مورد نیاز است تصریح کرد: تاکنون اعتبارات خوبی به تکمیل این واحد ها اختصاص  داده شده است، با این حال صرف بودجه های دولتی، نمی توان انتظار نتیجه ای مطلوب داشت و این پروژه با اعتباراتی که در قالب بودجه سال ۹۸ تعیین شده، تکمیل نخواهد شد.

بخش های خصوصی باید به پروژه مسکن مهر ورود پیدا کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس صحبت هایش را این طور ادامه داد: به عقیده بنده ورود بخش خصوصی به پروژه مسکن مهر می تواند نتیجه مثبت و ارزشمندی داشته باشد. وی افزود: حضور بخش خصوصی برای تکمیل واحد ها و به پایان رساندن این پروژه امری ضروری به نظر می رسد. وی اذعان نمود: امید است دولت از توانمندی های بخش خصوصی برای پیشبرد اهدافش استفاده نماید.

  • منبع خبر : افکار نیوز