مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان عنوان کرد: در این استان شمار واحد های غیرمقاوم روستایی به ۱۲۸ هزار واحد می رسد.

ولی الله زمانی نژاد، اظهار داشت: تعداد واحد های مسکونی روستایی واقع در استان گلستان به ۲۲۸ هزار واحد می رسد که از این تعداد ۱۲۸ مورد نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.

ایشان در ادامه از حادثه خیز بودن استان گلستان سخن به میان آوردند و اذعان نمودند: امکان تخریب چنین واحد هایی زیاد است و این واحد های غیرمقاوم در معرض آسیب و تخریب قرار دارند. ایشان از تسهیلاتی که برای بازسازی واحد های غیرمقاوم در نظر گرفته شده است سخن گفت و اظهار کرد: وام ۲۵ میلیون تومانی برای بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است که کارمزدی ۵ درصدی برای آن تعریف شده است، با این هدف که بازسازی و بهسازی واحد های روستایی غیرمقاوم در دستور کار قرار بگیرد. به گفته این مقام مسئول، مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ سال می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، رسیدگی هرچه سریع تر روستاییان به مقاوم سازی واحد هایشان را خواستار شد و اظهار کرد: روستاییان می توانند از این وام ها بهره مند شده و برای بازسازی واحد هایشان اقدام نمایند.

زمانی نژاد در پایان این طور گفت: در راستای بهسازی و مقاوم سازی واحد های مسکونی به روستاییان استان گلستان اعتباری به مبلغ ۱ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

  • منبع خبر : فارس نیوز