تهرانسر را می توان به عنوان یکی از محله های پرمتقاضی غرب تهران معرفی کرد که طی سال های اخیر با استقبال خوبی از سوی ساکنان غرب همراه بوده است. این محله که در منطقه ۲۱ تهران قرار دارد واقع در جنوب غربی پایتخت می باشد. محله تهرانسر از شمال، جنوب، شرق و غرب به ترتیب به بزرگراه مخصوص کرج و محله شهرک آزادی، بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج)، فرودگاه مهرآباد و محله شهرک آسمان، و در نهایت بزرگراه آزادگان و محله شهرک استقلال متصل می شود. در محدوده تهرانسر، شهرک پاسداران، محله های باشگاه نفت و شهرک دریا به چشم می خورند.

مهم ترین قسمت تجاری این محله بلوار تهرانسر است که از بزرگراه کرج استارت می خورد و پس از عبور از میدان تهرانسر نهایتا به شهرک آسمان ختم می گردد. امکان خرید از کوچه های انتهایی بلوار نیز میسر است و در این قسمت هم آثاری از پاساژ ها و واحد های تجاری مشهود است.

استقبال از این محله در سال های اخیر روندی صعودی داشته و همین امر سبب شده رفته رفته بر امکانات این محله افزوده شود و در حال حاضر به عنوان یکی از محله های خوب جنوب غرب برای زندگی از آن یاد شود به طوری که مقایسه این محله با ۱۵ سال پیش به خوبی این ادعا را ثابت می کند. وجود فروشگاه های زنجیره ای، شرایط زندگی و رفع مایحتاج زندگی را برای آنان که تهرانسر را برای زندگی برگزیده اند آسان کرده است.

تهرانسر یکی از میزبانان طرح مسکن ویژه بود و ساخت مسکن ویژه در این محله تهران از سال ۹۱ استارت خورد. ساخت این نوع مسکن ها را در ضلع جنوبی محله تهرانسر که تحت عنوان بلوار یاس شناخته می شود، شروع کردند. از دیگر امکانات تهرانسر می توان به امکانات تفریحی ورزشی اشاره کرد که هرچند هنوز هم جای کار دارد با این حال می توان آن را مناسب قلمداد نمود و در سطحی مطلوب معرفی کرد. یک بیمارستان در حال تکمیل در تهرانسر وجود دارد ضمن این که مجهز به تعدادی کلینیک و درمانگاه های شبانه روزی می باشد که می توان این ها را به لیست مزایای تهرانسر افزود. در کنار مزایای تهرانسر به عنوان یکی از محله های واقع در جنوب غرب تهران، دو ویژگی منفی این محله به خوبی مشهود است و جای بحث دارد. اولین ویژگی منفی تهرانسر را می توان فاصله زیاد از مرکز شهر دانست، به واسطه این امر رفت و آمد برای آنان که ناگزیرند روزانه برای کسب و کار راهی مرکز شهر شوند دشوار است. از آن جا که ایستگاه آزادی نزدیک ترین ایستگاه مترو به ساکنان تهرانسر تلقی می شود بنابراین دسترسی به خطوط ریلی نیز آن طور که باید برای ساکنان تهرانسر فراهم نیست و این امر نیز کار را کمی دشوارتر می کند. آلودگی صوتی و شلوغی را می توان به معایب تهرانسر افزود، بخشی از این سر و صدا و آلودگی از پرواز های مداوم فرودگاه مهرآباد نشأت می گیرد که اسباب رنجش ساکنان را فراهم نموده است. شاید به همین دلیل است که خانه های تهرانسر در جریان رشد قیمت مسکن و گرانی های اخیر آن طور که باید جهش قیمت را تجربه نکردند و از این قافله به نوعی عقب ماندند. در حال حاضر میانگین قیمت فروش واحد های مسکونی تهرانسر به ازای هر متر مربع از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر می باشد، که بسته به محل قرارگیری ملک و امکاناتی که در اختیار دارد متفاوت خواهد بود.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد