واسطه های ملکی عنوان می کنند در حال حاضر خانه اولی ها بیش از گروه دیگر در بازار خرید و فروش مسکن حضور دارند که مایلند با کمک گرفتن از تسهیلات و وام های بانکی در این راستا اقدام کنند و به خرید واحد های مسکونی دست بزنند با این حال رشد قیمت ها و سررسید تسهیلات بانکی سبب شده خانه هایی را نشانه بگیرند که ارزان ترند و عموما کمتر از ۶۰ متر مربع مساحت دارند.

آمار و ارقام حاکی از آن است که سهم واحد هایی با قیمت کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان از کل معاملات صورت گرفته در آذر ماه سال جاری، ۴۷ درصد بوده است.

بر اساس آمار هایی که از سوی بانک مرکزی در خصوص وضعیت بازار مسکن در آذر ماه منتشر شده است، سهم واحد هایی به ارزش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، ۱۷٫۲ درصد بوده است با این حساب چنین واحد هایی بیشترین سهم را در معاملات واحد های مسکونی در آذر ماه به نام خود زده اند. سهم آپارتمان هایی با قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ۱۶٫۶ درصد بوده و این واحد ها در جایگاه دوم جا خوش کرده اند. سهم ۱۰٫۹ درصدی مربوط به واحد هایی با قیمت ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان می باشد، به طوری که این واحد ها در مقام سوم قرار گرفته اند و باز هم به عنوان واحد های پرمتقاضی در آذر ماه سال جاری شناخته می شوند.

مشاوره های ملکی عنوان می کنند در حال حاضر بیشتر فعالان بازار مسکن، خانه اولی هایی هستند که با کمک گرفتن از وام و تسهیلات بانکی در صدد اخذ وام هستند اما به واسطه گران شدن پی در پی مسکن و سررسید اقساط تسهیلات دریافت شده ناگزیر هستند تمرکز خود را بر واحد هایی با متراژ ای کوچکتر و قیمت های ارزان تر قرار دهند. به طوری که بیشتر این افراد واحد هایی با متراژ کمتر از ۶۰ متر مربع را برای زندگی انتخاب می نمایند.

به گفته واسطه های ملکی، واحد های کوچک و زیر متراژی که با بودجه این گروه از خریداران مسکن همخوانی داشته باشد در بخش های جنوبی و مرکزی شهر قرار دارند.

واحد هایی به ارزش کمتر از 500 میلیون تومان

  • منبع خبر : تی نیوز