مسعود حق لطفی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، ضمن اشاره به این که برنامه ای برای بازآفرینی واحد های مسکونی در شهر هایی با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: ۷۶۷ میلیارد ریال تسهیلات برای این مهم در استان قزوین در نظر گرفته شده است.

وی ضمن حضور در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی اظهار کرد: اعتبارات تخصیص داده شده به بازآفرینی واحد های مسکونی برای شهر هایی که جمعیت ساکن در آن ها بالغ بر ۵۰ هزار نفر اعلام شده است از محل صندوق توسعه ملی بیش از ۳۴۷ میلیارد ریال برآورد شده ضمن این که اعتباراتی که برای احداث مسکن در این نوع بافت ها در نظر گرفته شده به ۴۲۰ میلیارد ریال می رسد.

ایشان از تغییراتی در برنامه های وزارت راه و شهرسازی سخن به میان آوردند و تصریح کردند: این وزارت تمرکزش را بر تکمیل فعالیت های نیمه کاره قرار  داده که از جمله آن ها می توان به اتمام طرح نیمه کاره ریلی همچون خط آهن قزوین-رشت اشاره کرد و تکمیل واحد های مسکونی مهر و راه های نیمه کاره روستا ها را نام برد.

وی از برنامه های در دست بررسی در حوزه مسکن سخن گفت و افزود: وزارت در نظر دارد ۵۰۰ هزار واحد ناتمام مانده مسکن مهر را به پایان برساند و ۴۰۰ هزار واحد نیز برای اقشار ضعیف و کم درآمد کشور تولید کند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کشور، برنامه و راهکار های لازم جهت آماده سازی اراضی برای ساخت واحد های جدید برای اقشار کم درآمد به اداره های کل راه و شهرسازی ابلاغ و ارائه شده است تا پیرو آن فعالیت خود را آغاز نمایند.

  • منبع خبر : تی نیوز