حمید بنایی به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: باید مشخص شود سود ناشی از تسهیلات مسکن در چه مسیری مورد استفاده قرار می گیرد.

ایشان ضمن اشاره به عملکرد بانک ها برای واگذاری تسهیلات و وام به افراد واجد شرایط اذعان نمود: مهم ترین بانک در حال حاضر برای ارائه وام و تسهیلات مناسب بانک مسکن است که شاهد ارائه وام ها و تسهیلات قابل قبولی از سوی این بانک بوده ایم.

وی این طور ادامه داد: در شرایط کنونی نحوه بکارگیری سود های بازگشتی از محل تسهیلات مسکن مهر مبهم است و جای سؤال دارد. وی افزود: برای نمایندگان مجلس هم سؤال است که اقساط بازپرداختی در چه مسیری خرج می شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که ابهاماتی در خصوص عملکرد بانک مسکن در زمینه وام های بازپرداختی تسهیلات مسکن مهر وجود دارد و انتظار می رود شفاف سازی هایی در این راستا صورت بگیرد، تأکید کرد: این مسئله برای نمایندگان مجلس هم شفاف نیست و انتظار می رود توضیحاتی در این خصوص ارائه شود.

سود تسهیلات مسکن مهر به کجا می رود؟

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که قسمتی از اعتبارات و بودجه بانک مسکن حدود ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است اظهار داشت: این بانک می تواند با در اختیار داشتن این اعتبار و سود به دست آمده از محل تسهیلات مسکن مهر، واحد های باقی مانده مسکن مهر را تکمیل نماید و در اختیار متقاضیان واجد شرایط و خریداران قرار دهد ضمن این که از این مبلغ حتی برای بازآفرینی های شهری هم می توان استفاده کرد.

بانک مسکن نباید تنها ارائه دهنده تسهیلات مسکن باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم این طور صحبت هایش را ادامه داد: یکی از انتقاد های وارده در این خصوص است که چرا ارائه وام مسکن انحصارا در دست بانک مسکن قرار دارد، چرا که به واسطه این امر مشکلات عدیدی برای بانک مسکن ایجاد می شود و موانع زیادی حاکم می گردند. عضو کمیسیون عمران مجلس این طور صحبت هایش را ادامه داد: بهتر است دولت در این مسیر از توانمندی ها و ظرفیت بانک های بیشتری استفاده نماید تا به واسطه این امر شرایط اعطای وام بهتر شود و متناسب با شرایط موجود بانک ها بتوانند پررنگ تر به ایفای نقش بپردازند و وام را در اختیار متقاضیان بیشتری قرار دهند.

  • منبع خبر : افکار نیوز