آخرین بررسی های انجام شده در خصوص قیمت مسکن در تهران حاکی از آن است که واحدی با ۴۰۰ متر مساحت در منطقه ۵ تهران با قیمت ۴ میلیارد تومان معامله شده و نرخ فروش واحدی در منطقه ۱۹ تهران با  ۷۷ متر مساحت، ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

واحدی ۴۳ متری که ۵ سال از ساخت آن می گذرد در ۱۷ امین روز از دی ماه سال جاری، با قیمت ۱۸۸ میلیون تومان معامله شده که با حسابی سرانگشتی متوجه می شویم برای خرید هر متر مربع از این واحد مسکونی که در منطقه ۱۷ تهران محدوده ابوذر قرار گرفته، مبلغ ۴ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان کنار پرداخت شده است. در محله اسکندری خرید هر متر از واحدی ۱۹ ساله با ۸۰ متر مساحت به ازای پرداخت ۵ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان صورت گرفته و در مجموع ۴۷۷ میلیون تومان برای خرید این واحد کنار گذاشته شده است.

خرید واحدی ۴۵ متری و ۲۵ ساله واقع در منطقه ۱۴ محدوده شکیب با پرداخت ۲۱۴ میلیون تومان محقق شده و به ازای خرید واحدی ۵۰ متری در مشیریه که ۲۵ سال از ساختش می گذرد ۲۳۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است یعنی ۴ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان به ازای هر متر مربع. در بلوار کشاورز واحدی با عمر بنای ۱۱ سال و مساحتی معادل ۷۶ متر، ۸۵۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است بنابراین خرید هر متر از این واحد مسکونی با پرداخت ۱۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان برای هر متر مربع میسر خواهد بود. در آپادانای تهران، قیمت واحدی نوساز با ۴۰۰ متر مربع مساحت، ۴ میلیارد تومان اعلام شده و نرخ فروش واحدی نوساز با مساحت ۱۴۵ متر مربع در کاووسیه ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیارد تومان بوده است که با این حساب قیمت هر متر مربع از این واحد مسکونی ۱۹ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان خواهد بود.

برای خرید واحدی ۶۱ متری با ۱۶ سال عمر بنا در آلستوم، پرداخت ۸۷۰ میلیون تومان الزامی است و به ازای هر متر مربع از این مسکن بایستی مبلغ ۱۴ میلیون و ۲۲۷ هزار تومان اعتبار کنار گذاشته شود.

می توان واحدی ۷۵ متری نوساز واقع در آبشار را با پرداخت ۵۵۰ میلیون تومان خریداری کرد و واحدی با ۶۷ متر مساحت و ۱۹ سال عمر بنا واقع در مجیدیه را به ازای ۴۰۵ میلیون تومان تهیه نمود.

قیمت اعلام شده برای فروش واحدی در دروس با مساحت ۷۰ متری، ۶۱۰ میلیون تومان بوده است و نرخ فروش واحدی ۱۵ ساله واقع در یافت آباد با ۵۶ متر مربع مساحت، ۲۳۵میلیون تومان اعلام شده است. واحدی با ۷۷ متر مساحت و ۵ سال عمر بنا در منطقه ۱۹ تهران، ۱۰۰ میلیون تومان گزارش شده بنابراین خرید هر متر از آن با پرداخت ۱ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان امکان پذیر خواهد بود.

  • منبع خبر : افکار نیوز